Alla inlägg under oktober 2010

Av camilla - 25 oktober 2010 10:03


 denna bild är jag i v 17+0


rosa tröja


 

denna i svart är jag i (v16+3)

 jag tror jag mer uppblåst i denna bild...

 


Fostret: Redan nu kan du känna när ditt barn har hicka. Det känns i så fall som mycket regelbundna fosterrörelser. Skelettet är synligt på röntgenbilder. Det bildas nu ett värmereglerande fettlager på ytan av kroppen. Underhudsfett bildas och det hjälper barnet att reglera kroppstemperaturen efter födseln. Nu har den första avföringen börjat samlas i tarmen, denna avföring kallas mekonium och är grönsvart och kletig i konsistensen. Fostervattnet som fostret rör sig är rent och sterilt och byts flera gånger om dagen. Barnets hår har börjat växa och bli längre.



tomas kännde en liten spark i helgen
Hicka har jag faktigt kännt nu, känns som magen hoppar mkt hihi

Av camilla - 25 oktober 2010 09:14

Fredag


vid kl 18 fick vi låna en volvo xc60 =)  Vi åkte hem först å lämna några saker innan vi for iväg till mamma å hälsa på innan hon går lägger sig, vid var där efter 20:00 å vi fick ta dricka the å kaffe, vi stannade inte så länge för fick ville gå sova efter resan ==) vi for till pappa å sova äver å soffan som är så obekväm men vi skulle bara sova över en dag så =) 


Lördag


först vaknade jag av pappa skulle fara till älgjakt vid 06 tiden så de var lite drygt men man är van att vaknade så tidigt ändå när man har våra katter hemma, sen somna jag om, då vaknade tomas oxå vid 09 sen gick vi ner å fika, å tog det lugnt... efter 11 så for vi till mamma igen å hälsa på, vi fick mazanrin å kaka till kaffe å the,  vi satt prata å lekte med mobilerna hehe,  Vi fick ta med barnkläder nu så jag hinner tvätt dem, var massor av kläder

vi for igen typ vid 13 =) alltid trevligt att få komma hälsa på mamma å snacka lite

man träffas inte så ofta så de är kul att få prata ut om allt =)  sen var vi till syrran och hälsa på å prata lite med henne, vi vissade huset som vi har bestömt att bygga, hon tyckte de var fint ^^  vi var klar där vid 18 tiden hos henne, sen åkte vi hem på en gång för nu tyckte vi att klar där hemma, vi var hemma vid kl 19, så vi tog en skön bad =) sen kollade vi på tv å tog det lugnt...


Söndag


vaknde kl 09 å fikade sen skulle vi göra oss färdiga till härnösand å hälsa på ann-sofie min kompis =) vi for omkring förre 11 fick fixa lite saker innan vi var på väg till henne, så vi var framme vid förre 12 så hon hade gjort klart fika till oss det blev kladdkakka med grädde gud vad gott det var =)  vi var klar hos henne så åkte vi hälsa på Sabina å prata lite å hon ville se magen min oxå heheh. hon sa att jag hade bllivit tjock som alla andra säger hehe, jag är van, vi var klar typ vid 16 sen for vi å åt innë i härnösand å det var jätte gott å få äta var så hungrig =)  sen for vi hem å tog det lugnt innan jag satt mig i datorn å kolllade på tomter till huset så vi bestämmde att åka till alnö titta på denna tomt å vi blev jättte kär i den sen åkte vi hem å kollade på ensam mamma söker, sen blev jag jätte trött men jag la mig inte förrs kl 21:30 =) blev en tidig kväll för mig...



Av camilla - 21 oktober 2010 10:00

Igår handlade jag kläder  det blev 4 st linnen, 4 st tjocktröjer det behövdes jätte mkt =)  har inte så mkt kläder kvar sen jag gav bort hos syrran, så jag tog bestutet att köpa kläder =)  blir säkert mera idag för båda två, tomas behöver oxå =)


idag blir de arbetsförmedligen kl 15, prata om praktikplats, men jag ska säga till att jag har ingen ork att leta arbetsplast just nu har fått så himla mkt ont av foglossning,  orkar inte gå så mkt mera för tiden och jag har bestämmt att jag ska vila mera idag... idag å eftermiddag får jag volvo xc60=) då blir de hälsa på mamma å pappa innan vi åker till Åre  bo där i några veckor framåt =) de ska bli kanones eller så blir det imorgon ist måste städa lägenheten först och köpa några grejor till katterna. dem ska oxå med dit å dem blir säkert åkasjuk för vi ska åla en bit, det är väl 20 mil dit, tar ca 3 timmar att åka... får veta mer om arbetsförmedlingen beslåt sen...


tack å hej  dagbok



Av camilla - 18 oktober 2010 21:21

Ja idag har jag gått 4 månader av graviteten, känns så underbart,

men känns ibland jobbig har kanske fått en tidig foglossning,  kan inte alltid klaga... idag har man gått jätte mkt så jag är jätte trött hela kroppen å fötterna, lite ifråntagen idag å trött inte alls på humör idag hehe ;)  alla dagar kan inte alltid vara perfekt hehe ^^ 


ultraljud 10 nov    bara några veckor kvar

Av camilla - 17 oktober 2010 17:39

  

Nu har jag gått 4 månader imorgon (v16+0)


Fostret: Fostret mäter cirka 16 centimeter och väger omkring 100 gram. Fingernaglar har bildats och fostret kan rynka pannan, röra ögonen och svälja. Fostret kan även ta tag i navelsträngen och börja undersöka det vattenfyllda rummet som det befinner sig i. Det omges av ungefär 300 milliliter vatten som byts ut flera gånger per dygn vilket behövs eftersom fostret kissar ungefär med 45 minuters mellanrum. Vattnet fungerar även som stötdämpare.
Redan nu har barnet troligtvis utvecklat sitt smaksinne. Barnet kan höra och rycker till om något plötsligt ljud uppträder nära magen. Ljudnivån inne i magen är annars ungefär lika hög som när man står på en trafikerad gata i staden eftersom alla ljud i mammans kropp förstärks i fostervattnet.



min vikt 82 kg


gått upp 2 kg

Av camilla - 16 oktober 2010 10:16

hej dagboken


jag är så himla less på våran nya granne som bor ovanför oss, så himla Lee att deras barn ska vara upp kl 07 på helger men vardag så förstår man, dem stappar med fötterna och spring omkring i lägenheten, har lust att gå upp å klaga på dem,  om de är nästa helg med så kommer jag gå upp dit om dem är vaken kl 07,


jag är så himla trött att få gå upp kl 07-09 på helger, vill juh sova ut så mkt jag vill men då får man inte, katterna är nästan lika dan för dem vill ut kl 06:30 varje dag så få man kliva upp å släppa ut dem, de ska liva så mkt att jag blir så irriterad på katterna, har ingen lust att ha kvar dem längre när jag väntar barn för jag har ingen tålamod med dem just nu, vill helst flytta till hus snart så dem kan vara ute hur mkt dem vill,


v15+5 idag kommer bilder sen

Av camilla - 11 oktober 2010 14:32

  


ojoj vilken fin mage man börjar få


Fostret: (v15) 4 okt-10 okt 

Huden är i det här stadiet genomskinlig och man ser blodkärlen. Armarna kan röra sig och händerna kan knytas. Hjärtat pumpar ungefär 28 liter blod/dygn och hjärtljuden kan avlyssnas med en doptone-apparat. Fostrets hud är tunt och täcks av ett tunt skikt hår som kallas lanugo-hår.

Av camilla - 5 oktober 2010 12:19

  


nu börjar det synas mera att man börja få gravidmage =)

härligt längtar till större mage


Älskad Från Första Stund, Njuter mina dagar som mamma

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Instagram: mammacamilla88

Instagram

Ella 2011-04-21

 

ÄnglaDottern Ida 2012-08-15

  

Den 15:e Agusti 2012 kl 12:44 föddes vår andra efterlägtad älskade dotter Ida stilla, fick aldrig känna hur livet var utanför denna värld

Hon vägde 3726 gram och var 53 cm lång, hon var så perfekt och fin liten flicka och väldigt lik sin stora syster Ella och strax efter fick vi veta att vi hade förlora henne i magen, Otrolig saknad, älskad och vi kommer alltid minnas dig <3

Isac 2013-11-13

 

Emilia 2015-08-20

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards