Alla inlägg under juli 2014

Av camilla - 5 juli 2014 19:19

Ellas Utverkling i samma ålder


Ella tycker om: Jag älskar att vara nära stora barn och så klart funkar små barn med,kolla på youtube tecknat musiklåtar och När jag ser tidiningpapper och toalettpapper blir så måste ja riva sönder dem ,krypa omkring är mitt största jag tycker om att utforska omkring och ställa sig till stående och riva ner alla saker under soffbordet, tycker om att mysa med mamma och pappa i famnen ibland, Ella älskar fortfarande att ”flyga” och att bli hissad i luften. Hon älskar också att bli pussad på magen eftersom det kittlas så skönt


Ella tycker inte om: att vara trött då bryter ja ihop, att man pussar för mycket, att bli påklädd, att sitta still för länge,


Ella äter: äter 5 mål om dagen, frukost, mellis, lunch, middag,kvällsmål


Ella sover: sover 2 tupplurar per dag,  förmiddag och eftermiddag och bruka sova ungefär 1,5-2 timmar för varje sovtid, hon kan hålla sig vaken 3-5 timmar hela tiden, Helst på kvällen ja vara vaken helst 5 timmar innan ja vill lägga mig och sova för kvällen 


Ella kan: sitter själv, kryper med alla fyra ,pussar, kan ställa sig själv hela tiden,klappa händer,vinka Ella klädstorlek: har några str 68 i body bara, annars använder vi mer str 74/80


Ella är: nästan alltig glad,pratig och bestämd   Hon vägde 7250g  68,8 cm på 6,5 mån kontrollen


Har 6 st tänder, 4 upp 2 nere


Väger nu omkring 9 kg och är 73 cm lång som jag gissar på =)





Isac tycker om: När jag ser tidiningpapper så ska jag äta på dem men mamma säger nej ,krypa omkring är mitt största jag tycker om att utforska omkring och ställa sig till stående, han älskar fortfarande att ”flyga” och att bli hissad i luften, Leka med stora syster när hon leksugen så klart med mig, Älskar vara inne i lekrummet och sitta där leka för mig själv, dammsugan nu i denna ålder men annars har jag skrikit av den.


Isac tycker inte om: Att ligga på skötbordet då skriker ja rakt ut vill ha en leksak då blir jag glad


Isac äter: äter 5 mål om dagen, frukost, mellis, lunch, mellis, middag, läggdags med välling/ersättning


Isac sover: 3-4 gånger om dagen, dagen ser ut så här för mig ungefär, vaknar 06 varje morgon så han måste få sova minst 4 gånger om dagen för att vara pigg, han sover minst 2 gånger på förmiddag och 2 gånger på eftermiddag fortfarande


Isac kan: sitter själv, kryper med alla fyra, ställer sig för möbler


Isac klädstorlek: str 74 men måste gå in på str 80, börja bli lång


Isac är: bestämd kille men mesta är han alltid glad och lugn  


Hon vägde 8890g  68,5 cm på 6 mån kontrollen


Har 2 st tänder, 2 nere


Väger nu omkring 10 kg och är 73 cm lång som jag gissar på =)






Älskad Från Första Stund, Njuter mina dagar som mamma

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Instagram: mammacamilla88

Instagram

Ella 2011-04-21

 

ÄnglaDottern Ida 2012-08-15

  

Den 15:e Agusti 2012 kl 12:44 föddes vår andra efterlägtad älskade dotter Ida stilla, fick aldrig känna hur livet var utanför denna värld

Hon vägde 3726 gram och var 53 cm lång, hon var så perfekt och fin liten flicka och väldigt lik sin stora syster Ella och strax efter fick vi veta att vi hade förlora henne i magen, Otrolig saknad, älskad och vi kommer alltid minnas dig <3

Isac 2013-11-13

 

Emilia 2015-08-20

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards