Alla inlägg under januari 2011

Av camilla - 31 januari 2011 22:28

idag har man varit in till försäkringkassan å fråga om föräldrapenning men fick inte så bra svar, ska bara skicka in det, men jag är juh arbetslös kan juh inte skicka in ett tomt papper, så jag ska dit igen å fråga om dem kan hjälpa en med papperna så man kan skicka in detta papper nån gång, har varit på stan å kolla lite, sen gick vi fika på skuttan å sen var de bara ta sig hem igen innan jag blev trött =)  börjar bli tungt att gå nu, blir så anfådd å svetting, gud vet inte hur mkt kläder jag ska på mig hehe


Imorgon besök hos Barnmorskan i kvissleby,  bli en tidigt kvälll för oss

kliver upp kl 07:15


go natt å trevlig kväll

Av camilla - 30 januari 2011 18:26

Du är i vecka 32.
Du har gått 31 fulla veckor och 0 fulla dagar (v31+0).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 8:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Lör 2 apr 2011
Du har 62 dagar kvar till beräknad förlossning.

Vecka 31

Kroppen: Det är vanligt med besvär från ryggen under senare delen av graviditeten. Livmodern är tung och belastningen blir stor på både ben, rygg och bäckenbotten. För att undvika att få trötthetsvärk i ländryggen är det bra att ha en bra hållning och motverka svank. Personer som tidigare haft problem med ryggen löper större risk att drabbas av besvär.
Förutom den naturliga belastning som blir av den ökade tyngden gör graviditeten i sig att ledband, höfter och ryggrad luckras upp genom ett hormon som heter relaxin. Hormonet vidgar bäckenet och underlättar på så sätt förlossningen. Vissa känner stora besvär av foglossning och kan då behöva hjälpmedel i form av till exempel stödbälte. Undvik asymmetriska rörelser som exempelvis att gå i trappor och bära tunga saker.
Om du har extra tungt arbete kan du ansöka om havandeskapspenning nu. Det gör du hos försäkringskassan.

Barnet: Barnets proportioner påminner mer och mer om ett barn som är fött, huvudet är nästan åtta centimeter i diameter och fötterna knappt sex centimeter. Hjärnan växer sig större och börjar få allt djupare veck för att få plats. Barnets hud som tidigare varit skrynklig börjar nu fyllas ut med fett och slätas ut.




Av camilla - 28 januari 2011 10:30

Denna dag behlver jag inte berätta så mkt för de hände inte så mkt..

vi har bara tagit de lugnt =)








tjo hej ha en trevlig fredag kväll=)

Av camilla - 28 januari 2011 09:50

på morgon kl 05 kännde de som jag skulle kiss på mig var så kissnödig, sen när man lägger sig då börjar hon rör sig å sparkar som en tok i magen, nu börjar hon rör sig kraftig å sparkar gör ont och hon får träff på mina revbenen god va ont de gör..så de var svårt å sova men jag somna på säkert på 1 timme :) tycker de är så mysigt ändå =)  då vaknade man igen vid 09:30 gick upp å tog en fika vänta tills älskling vakna men han vaknade ganska fort ändå när jag rör mig i rummet så då vaknar han lättare =) Vi gick till stan vid 12 och lämna tillbacka mammaböckerna som jag hade låna på bibblan, jag har lånar 3 st böcker till, tycker de är så kul att läsa i dem böcker så man lär sig lite mera än man gör =)  jag läser mycket om ammning vill så gärna amma så länge jag kan, hoppas mjölken sätter igång på en gång för mig men de får man se när hon kommer ut =) Längtar så mkt att man få ha henne i min famn nu <3 vi var kvar i bibblan i ca 1,5 timme å jag läser i dem böckerna Vi föräldrar, tycker oxå dem är jätte bra. Sen gick vi hem för jag var så hungrig, blir hungrigare fortare nu, tar typ ca 2-3 timmar för mig så är jag hungrig igen =) sen jag var hos barnmorskan så väger jag lika som förut, inte gått upp el ner ngt =)  inte länge kvar tills barnmorskan igen ska tillbacka 1 febuari å kolla sf-mått,kissprov,blodtryck,fosterljud tror säkert kommer vara högre denna gång hon är så aktiv i min mage nu för tiden =) så klart vägning oxå, Jag kommer byta barnmorska till hudiksvall å hon verkar mkt bättre en denna jag har nu i kvissleby =)  har fått ny tid där oxå...


ha en trevlig dag =) <3


Av camilla - 27 januari 2011 10:38

  

snart dags att packa bb-väskan med jag vet inte riktigt när jag ska börja packa omkring v35-38 =)


Packa till mig själv


  • legitimation= id kort
  • Rena underkläder
  • mjuka, sköna kläder
  • tandborste & tandkräm
  • pengar
  • mobiltelfeon om jag vill ringa någon
  • kamra el videokamra
  • Nattlinne

Packning för barnet

  • Byxor el sparkbyxor
  • tröja
  • mössa
  • filt
  • sockar
  • overall med olika väder kallt el varmt
  • blöjor å alla annat som behövs
Av camilla - 27 januari 2011 10:15

  • För skötning

  •  Blöjor
  •  Hushållspapper
  • Skötunderlägg, av uppblåst med frotthandduk på
  • många frottehanddukar på - de blir ofta nerkissad!
  • 2 små bomullfiltar
  • badbalja
  • oparfymerad, flytade tvål - men man kan mesta tvätta barnet med bara vatten
  • mjukgörande oparfyrmerad kräm

Också bra att ha


  • padahink med lösa plastpåsar för använda blöjor
  • skötbord om man hur råd och plast
  • våtservetter oparfymerad
  • små tunna, mjuka frottehanddukar till kräks
  • örontemrameter
  • dyr, men oj så praktikst!

Basgarderob

  • 6 trikeaåtröja rymlig ringning/om lottröja
  • 4 sparkbyxor med fötter eller utan Alternativ kan vara inneoveraller
  • 1 hjälmmössa, mjuk momull
  • 1 overall eller tröja+byxa i fleece eller något annat varmt materal
  • 1 bomullskofta/tröja
  • 2 par sockar av momull och om barnet inte föds mitt i sommaren
  • 1 hjälmmössa, vindtät
  • 1 par vantar utan tumme
  • 1 vindtät uteoverall

Skrivit ner av mina böcker jag har lånat av biblotek :D




    Av camilla - 25 januari 2011 10:00

    jag å älskling klev upp å tog fika sen gick vi ut igen till garge å kollade om några saker skulle slängas av våra saker, vi fick ihop några saker iaf.  idag var de lite kallare ute, men gick fort att slänga allt :) sen gick vi in å spela spel igen gud vad kul detta spel är, vi sitter spela varje dag typ ^^  sen var kvällen vara en lugn dag



    tjo hej

    Av camilla - 24 januari 2011 09:45

    herrugud vad dålig jag har varit å uppgradera dagboken :P

    ska bättra mig, men orkar inte skriva på kvällarna när man är slut :)


    vi klev upp å fikade på morgon, sen gick vi ut å städa tomas mamma förråd där tomas hade grejer där han skulle slänga, de blev ganska mkt att slänga, sen sortera vi grejorna där dem skulle vara, sen efter det så gick vi till garget å kolla på våra saker vi behöve få in i förådet som kläder å sånt som blir förstörs när de är olika väder ute som där nu, de var + grader ute då.. vi gick in med alla kläder å sånt till förårdet å de blev typ 4-5 sopsäckar med kläder, sen nr vi var klar så gick vi in,  vi var så slut efter detta, så vi satt oss spela spel i några timmar, sen kl 20:00 var de familje annulunda å topmodell i samma tid så jag kollade runt i varje kanal efter reklamen hehe, 



    tjo hej


    Älskad Från Första Stund, Njuter mina dagar som mamma

    Kalender

    Ti On To Fr
              1 2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22 23
    24 25
    26
    27 28
    29
    30
    31
    <<< Januari 2011 >>>

    Instagram: mammacamilla88

    Instagram

    Ella 2011-04-21

     

    ÄnglaDottern Ida 2012-08-15

      

    Den 15:e Agusti 2012 kl 12:44 föddes vår andra efterlägtad älskade dotter Ida stilla, fick aldrig känna hur livet var utanför denna värld

    Hon vägde 3726 gram och var 53 cm lång, hon var så perfekt och fin liten flicka och väldigt lik sin stora syster Ella och strax efter fick vi veta att vi hade förlora henne i magen, Otrolig saknad, älskad och vi kommer alltid minnas dig <3

    Isac 2013-11-13

     

    Emilia 2015-08-20

    Kategorier

    Senaste inläggen

    Arkiv

    Besöksstatistik


    Ovido - Quiz & Flashcards