Alla inlägg under oktober 2012

Av camilla - 31 oktober 2012 22:41

Nu skriver jag väldigt sent men skriver lite grann för dagen som har gjorts :)


E slåg upp ögon kl 06 imorse, då vänta hon till mamma hade vakna till så klev vi upp ungeför kl 06:30 och då satt man igång barnkanalen så länge som hon tittat så glatt på :) sen när klockan närma sig 07 så börja ja med vällingen,  sen var morgon bara lugn, sen omkring 08 ringde jag till dagis och höra om E fick komma ändå även hon inte spydde ngt på hela dagen men dem ska följa sina regler att barnet måste vara hemma 48 timmar efter man har spytt men detta betyder när barnet har magsjuka men det har hon juh inte, menmen klagar inte över att hon får vara hemma men så himla tråkigt att hon inte fick vara med på nallefesten men hoppningvis iaf blir det flera gånger,  ush tycker inte om att hon är ifrån dagis så mkt för hon blir så ledsen för varjde gång när man lämnar henne när man har haft henne hemma flera dagar, menmen så är det, men det hör ont i mammas hjärta när hon blir ledsen men som tur går det över fort.. sen efter detta samtal ringer ja vår bvch prata lite och skriva in i boken när ja vägde henne å mätte för glömde den hemma, de ståg på vägen 10,6 ist för 10,5 men då hade hon gått upp iaf 300 g, så bvc säger hon följer kurvan som hon ska :)  Så nästa vägning och mättning är när hon blir 2 år och dem måandera kommer säga svish nu är hon 2 år ^^

så E och jag har bara varit hemma hela dagen och tagit det lugnt, så fick hon pannkaka till lunch men de var inge gott idag tydligen, sen gå ner och sova för henne. sen hörde man att hon kom upp för trappan när hon hade sovit i 2 timmar 15 min, så hon var rätt så pigg och glad hela kvällen :) hon fick bada idag med som uppskattar väldigt mkt och leker som tusan, och sen när man ska kliva upp så är hon så nöjd att fått bada, sen dags smörja in henne så ogillas det att ligga still i skötbordet, snart dags att henne stående ist,  sen på med pyjamasen och massa bus med pappa tomas som har varit borta hela dagen :) E har börja med nått sött för varje gång hon vill att man ska komma leka med henne så dra hon oss med sig och håller i händerna så himla gullig tjej man kan vara :) glädje glöder för varje dag man ser att hon lär sig nya ord och nya saker :D  och E fick välling sen bums i sängs och somna ganska fort

och jag har fixas och donat med mitt CV som min coash tycker ja skulle göra om lite grann så det blev färg och glatt hehe :) nu äntligen klar med det så hoppas han blir nöjd men det är jag iaf :)


så nu blir det bums i säng för mamma i huset  gonatt


kramar

Av camilla - 30 oktober 2012 12:32

IMorse vakna E 05, man ska inte prata om att hon har ändra sina tider hehe, då klev vi upp omkring 05:30 tills mamma vakna till lite och E är snäll vänta tills mamma har vakna till, då fick hon välling kl 06, och morgon var bara bra och E mådde bra hela morgon, sen börja jag rör mig mot hudik att ha möte kl 10, så när jag hade kommit halvsväg ringer dagis att E hade spytt och så vände jag om hämta henne och så när ja kom hem så ringde jag till Af att jag inte kunde komma, så får ny tid hemskickad så hoppas början av dagarna, sen E kom hem så har hon inte spytt nån gång sen dagis, så hoppningsvis så kan hon vara på dagis imorgon, för då är det nallefest och då ska ha dem ha en nalle med sig och pyjamas hela dagistiden när hon är där, men bästa säkertheten är väl att ringa dagis för besked om hon får komma även hon inte har spytt på hela dagen idag och har ingen feber nått heller..  så nu sover hon sen 1 timme tillbacka  och sover säkert väldigt länge idag när man vakna kl 05 imorse.. de får man se


kramar



Av camilla - 29 oktober 2012 21:16

nu har klockan ställdes back en timme så vakna E kl 05 söndagsmorgon, och hela morgon var lugn, kl 07 börja jag göra tårtan för födelsdag pappan hemma här,  och pappa tomas sov fortfarade som tur annars hade han någ blivit sur å kliva upp med massa ljud men hade tur att han sov :P  E och jag gick ner till pappa tomas runt 08 och väckte honom, grattis på din dag sa vi <3 förmiddag var bara lugn, E fick tidigare lunch och sen gick jag ner med henne och försöka sova lite innan alla främade kom hit, vi somna 11 och sov i 2 timmar tillsammans nere och var så skönt att få sova när man fick kliva upp tidigt imorse med E, så nu var man utvilad, då gick vi upp och tog de lite lugnt, sen börja vi städa och dona innnan främande kom, då kom  farmor,farfar och farbror niklas kl 13:30, sen kom tomas moster karin och hennes dotter linda:) fick dem tårta och kaffe att fika, E gillar verkligen att säga faffa(farfar) kla(niklas) och vet verkligen vilka dem är och kan säga det tydligt :) hon är så duktigt att säga vissa namn, kan säga Eja(Ejira) oxå väldigt bra, hon har sakt väldigt mycket nu sen dem åkte härifrån, hon pekar vart Ejira sovit och moster oxå, hon verkar sakna Ejira väldigt mycket min goa tjej saknar sin kusin, det kommer bli flera gånger framöver igen hoppningsvis :)

nu blev det massa annat prat hehe :) Kvällen på söndag blev det middag med fläskefile, svampsås och poattisgratäng och var så gott som man blev mätt :) sen åkte dem hem kl 17:45 och E somna för kvällen 20:15


måndagmorgon blev det lite sovmorgon till kl 06 iaf och det känns bra att kliva upp och då känner jag mig pigg att kliva upp :) då fick hon vällning kl 06:30 och så kolla hon på barnkanalen så länge tills mamma kom lekte med mig :)  och sen runt 08 fick hon yoghurt och sen börja rör sig mot dagis, hon blev brydd när det var vit ute på marken, var väldigt kul och leka med, och blev tårar när jag lämna henne på dagis idag men tror det går över väldigt snabbt ändå :) då gick man hemåt och satt sig kolla omkring i datorn en sväng, sen kl 9:45 gick man ut skrapa rutorna på bilen och sen åka mot stan och första tog en tripp till ÖB och köpte målarfärg som jag ska forsätta i E's rum så man får bli klar där. sen hitta en parkering som tog sin tid och så när man ska betala med kort så funkar det inte så måste åka vidare leta en annan men sen gav ja upp och ställd några meter ifrån stan som är gratis att stå i 5 timmar :) då gick ja bara en liten sväng på en sko affär och kolla på skor till mig men inte hitta nån, sen börja klockan närma sig 11, då satt ja mig på datorn och kolla efter några jobb som var intressant så länge, sen blev kl 11 och träffa min jobbcoash igen, måste ändre min CV lite grann i korta format ist, sen kanske jag får komma ut på praktik som snarst kanske om nån vecka,känns skönt att jag får komma ut lite nu iaf så jag slipper sitta hemma och inte göra så mkt, nästa träff är nästa tisdag igen.. hopppningsvis kommer ja få träffa en arbetsgivare nästa vecka som jag kommer få gå ut på pratik oss :) guldvärd att jag får komma ut snart.. ojjj vilket väder det har varit idag massa snö och plaskväder, när ja åkte hem så var det inte kul att åka med bilen, det vara jättehalt så jag nästan åkte i diken en sväng, gu va läskigt för första gången detta hände för mig, hela bak åkte åt andra sidan men jag fick till det iaf :) bästtre gasa ist för brosa säger många

men annars har kvällen varit lugn och ska sitta nån kväll att göra om mitt CV men ikväll blir det inte för nu att dags att röra sig mot sängen att sova


godnatt och drömsött


kramar

Av camilla - 28 oktober 2012 08:50

Idag fyller älskling min hela 27 år gammal och ännu ett år närmre 30 år, han är en underbar sambon och världens bästa pappa till våra barn och hoppas du får en bra dag och trevligt

Älskar dig <3

Av camilla - 27 oktober 2012 12:18

Torsdagmorgon sov E till kl 07 och hörde att Ejira var redan vaken då så sen hörde att syrran klev upp med henne minst 06:45 och då kleev vi upp vid 07, sen fick E sin vällling och kolla på barnkanalen, och morgon var bara lugn och Ejira lekte på som vanligt :) sen tog vi en mellis frukos mellan 08:15 och sen tog det lugnt sen vid 09 börja vi klä på barnen utekläder och dags att röra sig mot bussen som skulle med 09:25, och så klart är det en högbuss och klura med våra vagnar så himla jobbigt men det gick iaf få plats med båda vagnarna :) gillar inte vår emmaljung ibland för när bussen svänger väldigt mkt så glider vagnen iväg även bronsen är i med sin punktfria däck så vagnen glinder lätt, väldigt läsktigt som tur att jag hann se det annars hade E ramlat ner i trappstegen men ja fick stryck ist för snubbla i bussen när jag såg de, men de är värt det vill inte det ska hände henne ngt, ush hemskavagn

då var vi framme i stan och vi klev av i stan första och kolla lite, leta efter fleccebyxor till E och hitta ett par på lindex i trs 92 men de gjorde inget för stort ist för litet, hon hade ovarall på sig förut för det var så kallt ute så klar blir det varmt ute sen så var tvungen köpa fleccebyxor ist som hon kunde på sig ist för overallen, då byte ja om på henne och sen gick vi busplatsen och E älskar verkligen det stället för hon springer omkring och åker rushkana själv coh de är så himla kul :) så klart glömer jag min kamra när jag ska nån stans, finns ett större lekplats som är för 3-5 åringar men när föräldrar är med så kan man få vara där med E, E tyckte om allaplatster där och var så himla kul för henne, sen vid 12 så beställde vi lunch där och E fick pannkakor med grädd och sylt och jag tog toast med sallad och vitlökdressning å vad gott det är, och E åt en hel pannkaka och plus tiggde av Ejiras lunch hehe, sen lekte vi lite till och E lekta ommkring och sprang hela tiden på alla ställen så man fick hålla koll lite grann :) sen bestämmde vi att vi skulle gå lite så barnen fick sova och dem somna på en gång, så hitta på i 1,5 timme innan bussen hemåt skulle gå,  vi gick in till Åhlens en sväng och kolla, men börja klockan närma sig så vi gick till bussen, då kom bussen och barnen sov fortfarande och när vi kom hem så sov dem oxå så ställe barnen ute i balkongen men Ejira vakna när syrran ställde ut henne så fick vra med Ejira själv en liten stund, sen vakna E hade sovit 2,5 timme så fick hon mellis efteråt, sen hade kvällen bara varit lungt och syrran packa hela kvällen för att åka hemåt på fredag

Jag har haft mitt körkort i 5 år tänk att åren går fort


Fredagmorgon vakna vi allihopa samtigt tror ja, kom inte ihåg men är som vanligt man glömer bort dagarna och dags packa in alla saker in i bilen och båda vagnarna och fick plats med dem så runt 09 for vi mot hudiksvall tanka bilen först och Ejira somna på en gång när vi for hemifrån:), så då var vi på väg mot sundsvall och när Ejira vakna så somna E efteråt hehe så typiskt för vi var nästan i sundsvall när hon somna, sen åkte vi och hitta plats nära tågstation och sen gick vi mot stan och syrran skulle handla lite innan hon skulle åka tåget hemåt, sen börja klockan närma sig så vi gick mot Max så syrran skulle betälla mat och ta med till tåget, och ja gick till bilen och fixa bilbarnstolen som syrran skulle ta med på tåget, och hon hade mkt packning och ännu mera än hon hade tagit med hehe så blir det alltid när man är borta

så typiskt att de ska vara så jämt hehe :) så tog ja bilen till tågstation och packa ut sakerna sen kom tåget och syrran fick hjälp som tur och själv hade jag E hålla koll på vid tåget, då sa vi hejdå och E vinka oxå, sen tog vi bilen till mcdolnas och gav E mat och sen hemåt så börja det snöa och resan var ganska lung och tog det förstikigt för sin första turen med snö med bilen,  så somna E när vi var nästan hemma som vanligt när vi åker bil, men när vi var hemma så gick ja ner till nervånningen och se om hon somna om igen, nope de ville hon inte.

senn kom pappa tomas hem vid 15:30, då tog vi åkte till stan och handla som skulle hända i helgen och massa annat,  och vi hade tur för det fanns en fotsäck till vagnen som vi köpte oxå

köpte ingredsier till tårtan och middagen som vi ska göra på söndag, för då fyller pappa tomas år :) då kommer det massa folk imorgon eftermmiddag äter tårta och sen middag, ska bli trevligt  

så idag blir det städning och göra tårta för imorgon :)


kramar

Av camilla - 24 oktober 2012 12:52

Imorse vakna vi kl 06:30, och Ejira vakna oxå så att jag hämta upp henne så jag hade två barn på samma gång nu på morgon, bra att träna så kryper Ejira omkring och leker medans E sitter i soffan och dricker välling på morgon, sen hämta jag kläder till E och byte om på henne och sen tog jag Ejira och byte om blöja och kläder på henne, Allt gick så himla bra att få ha två barn samtigit känns bra, kännde mig inte alls så stressad att ha två barn :) så sen vid 08 fick E yoghurt och Ejira gröt så mata henne och E åt själv, väckte syrran vid 08:30, inget avensjuk här heller om jag håller Ejjira så säger inte E så mkt men ibland säger hon till :) E är så himla snäll mot henne, sen börja vi rör om omkring kl 09 mot byn, vi tog det lugnt ner dit och då var inne på bvc och kyrkis/öppen förskola på samma avdelning och sen kom bvc tjejen hämta oss och dags klä av E och det tyckte hon inte alls om, då dags att väga och mätta, det gillar hon inte alls iaf och så doktorn undersökte henne oxå medans men det var inte så kul för henne när nån rör henne, sen dags att ge sprutan och E gav inget ljud utan bara titta på sprutan och sen klart, nu väger vår tjej 10,5 och 82 cm lång, utverkligen är väldigt bra sa doktorn med :) vi stanna på kyrkis ett litet tag och så E lekte omkring och strunta i mamma så himla underbart att hon kan leka för sig själv, sen dags att börja med lunchen och E åt bra och Syrran gav Ejira mat oxå, sen leka lite mera sen var det dags att byta blöja innan man ska göra oss klar att gå hemåt, vi går omkring kl 11:30 och båda barnen somna väldigt fort när vi kom ut :) så nu sover dem ute på balkongen. och nu tar syrran och ja bara det lugnt :)


morgonmys med kramar och pussar med kusinerna <3


             


kramar


Av camilla - 23 oktober 2012 20:02

imorse kunde säkert E sovit mkt längre men så har man en karl som inte akn vakna självment och har en mobillarm som låter varje morgon, han går omkring varjde morgon kl 06:50, ska bli skönt att E ska få sova själv i sitt rum och kan säkert sova mkt länge på morgon, man får se när hennes rum blir klart. ska bara måla klar vägen som ska vara vit bara.

då fick hon välling och sen bara ta de lugnt på morgon,  Ejira vaknat till runt 07:30 och då tog ja henne tills Syrran hade vakna till :) mysigt med en ganska liten bebis på 9 månader här, hon otroigt harmonisk flicka som är alltid glad och sällen gnällig på henne <3  syrran och Ejira skulle med mot dagis och så lämna E på dagis och gick himla bra lämna henne nu för tiden :) sen tog vi en promnad mot byn och handla, var konstigt att inte ha vagn och vara utan men gick så bra :) sen var vi hemma runt 9:30 sen tog vi det lugnt hela morgon, när vi kom hemåt så somna Ejira ute i vagnen på balkongen så vi kunde ha koll på henne, och hon sov väldigt länge tyckte syrran och de bruka hon inte göra hihi hon måste har sovit ute i 1,5 timme:) sen vakna hon och då tog jag och syrran en liten fikapaus och hon gav Ejira fruktpure oxå:) då börja klockan närma sig kl 14då dags rör sig mot dagis och så E sov fortfarande när jag kom så jag  och idag hade hon varit gnäälig och trött redan tidigt, men annars har hon lekt har sig, åt bra och imorgon blir hon ledig från dagis då dags för 1,5 år sputan så är ingen ide att vara där när man är typ 1,5 timme sen och då hinner hon inte vara med barnen ngt innan de dags för lunch sen sova, så lika bra vara med mamma,moster och Ejira. 

då kom vi hem och tog de lugnt, sen dags börja med middagen och blev god kycklinggryta med makaroner och tyckte passade iaf hehe :) sen till kvällen har den bara varit lugn och lekt med barnen <3


kramar

Av camilla - 22 oktober 2012 20:21

Imorse vaknade E kl 06:30 och klev upp gav välling och satt igång barnkanalen, och morgon var bara lugn och fin, sen dags för en liten mellis runt 08:15, sen efter det så dags att borta tänderna och tvätta händerna :)

sen gick vi mot dagis omkring 08:45 och denna gång fick ja puss och hejdå, var så glad att vara på dagis idag, sen gick ja hemåt och tog bilen och börja åka mot Ånge och hämta syrran å dottern Ejira i Ånge, då tog resan 2 timmar och då var ja där omkring 11 och då dags packa in sakerna i bilen och bilbarnsstolen och som tur fick man hjälp med den av Ante(syrrans kille) sen for vi omkring 11:30 från ånge och resan var så seg mot sundsvall och Ejira sov hela vägen som tur och inge gnäll eller nått :) och sen skulle syrran på ett litet möte utanför sundsvall, och ja fick vara vakta Ejira så länge hon var där, men tur att de gick fort, tur att man sa till dagis att man skulle vara sen idag, för jag var på dagis vid 14:30, då satt dem och tog mellis alla barnen, men dagen hade gått himla bra sa dem :) sen drog vi hemåt snabbt för så less på sitta i bilen och var så skönt att vara hemma, då tog vi det lugnt så länge och sen dags börja med middagen och efterråt gick vi ut och gunga som E älskar men hon vill inte gunga men så tillslut känndes jag en doft som var bekant för E hade gjort i blöjan , men det blev fort hemåt ändå och det var synd, menmen, så blev vi inne ist då och E somna för kvällen kl 19:45

till kvällen har det varit massa mys med syrrans dotter Ejira :) knäppte lite kort på henne och mig och hon älskar kamra =)

   

Mosters stora tjej <3


Älskad Från Första Stund, Njuter mina dagar som mamma

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Instagram: mammacamilla88

Instagram

Ella 2011-04-21

 

ÄnglaDottern Ida 2012-08-15

  

Den 15:e Agusti 2012 kl 12:44 föddes vår andra efterlägtad älskade dotter Ida stilla, fick aldrig känna hur livet var utanför denna värld

Hon vägde 3726 gram och var 53 cm lång, hon var så perfekt och fin liten flicka och väldigt lik sin stora syster Ella och strax efter fick vi veta att vi hade förlora henne i magen, Otrolig saknad, älskad och vi kommer alltid minnas dig <3

Isac 2013-11-13

 

Emilia 2015-08-20

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards