Alla inlägg under juli 2011

Av camilla - 24 juli 2011 22:20

Imorgon dags för Ellas 3 månaders första vaccation :) Vill att blir av nån gång, så stakarn Ella Jag har gjort en ny blogg, kommer så smång om :) kramar

Av camilla - 22 juli 2011 19:51

idag har de varit tråkig dag, har varit i stan och köpte blöjor, Ella har snart vuxit ur 3:an och man funderar vad för 4:ā man ska börja på henne, libero upp&go 7-11 kg eller action 7-14 kg, vet inte rikigt vilken vi ska ta:) men jag köpte 3:an så länge och väntar se hur länge till hon kan ha dem. idag vände sig Ella igen från mage till rygg :) nu har inget mer att berätta Ha en bra kvällKramar

Av camilla - 21 juli 2011 19:27

Idag blir Ella 3 månader gammal :) tiden bara springer iväg tyckte man nyss i förlossning, hon är den underbaraste å snällast dotter man kan ha :) mamma å pappa älskar dig i denna jord Dagens händelse:) imorse vaknade Ella kl 04 och va hungrig låg å gnällde i sängen så de var dags för att äta :) man behöver inte skriva hela tiden, hon somnar alltid efter hon har ätit på natten, vi vakande igen kl 06:30, det är så typsik samma tid när Tomas går ut för dörren då vill hon upp.. Hehe Hon somna igen kl 08 å vaknade efter 40 min, då tog ja tid på att göra mera barnmat, tycker att de var så mkt kvar sen sist jag gjorde så jag passa på att göra upp allt, så de blev mer av morot&potatis, motor&palsternacka, potatis&palsternacka och broccoli, jag hann nästan göra klart allt när hon vaknade, medans jag gjorde de sista så fick hon sitta i babysittern titta å leka i, när jag tittade mot henne så hade babysittern tappa fästet om magen och lossnat, hon ramla nästan ner i golvet och om hade gjort de så hade hon slagit huvudet, phh tror jag titta på henne annars hade de smällt :( nä nu ska inte få sitta i den längre, den är farlig nu vill inte att hon gör illa sig.. När hon åt vid halv tolv och var sömnig så gick vi in till babyproffsen och inhandla, tallrick och plastskedar till barnmaten när vi matar henne, köpte en skallra oxå från 3+, nästa gång jag ska dit ska jag köpa en prasselbok:) Gick till Coop forum efter och handla till maten idag som fattas, blev lite godis oxå, vi har börjat ätit godis en gång i veckan, köpte fruktpure blev päron och plommon, så de finns hemma när man börjar med det :) sen gick jag hem orkade inte gå tillbacka till dollar store glömde att jag skulle köpa mer potionskålar till barnmaten. Får blir nästa gång jag går dit :) var hemma precis när en unge i minten var på tv, strax efter halv två kom Tomas hem, då fick han ta Ella så jag kunde börja med maten, det blev potatisgratäng, kotletter med svampsås och åt vid strax efter halv fyra, efter maten blev de dammsuga,damma och byta sängkläder, luktar fräch inne i sovrummet nu :D Ella åt sin sista mål 18:30 och somna 19, hon var övertrött nu så nu sover hon gott, de syns så väl på henne när hon sover gott, hon ligger med andra armen ner å andra uppåt mot huvudet och benen isär :) heheHa en trevlig kväll

Av camilla - 20 juli 2011 20:01

imorse vaknad Ella väldigt tidigt kl 03 och spralla i sängen och sen blev hon hungrig, jag har byt napp till 2:an på nappflaskan å de funkar så bra nu än förut, då spyde hon i flöder, hon spyr bara lite grann, hon somna om iaf igen till kl 06:30 :) då var de bara kliva upp igen :) idag har man ganska fått till de med sovnigen efter hon har ätit, äter 08, sov från 08:30 till 09:30, sen åt hon igen 11:30 och somna strax efter 12 och sov till 13, då kom Tomas hem, trodde att jag skulle gå till stan men jag fastna på en film på 4 från 11 till kl 13, den var så bra därför jag fastna hehestrax efter 14:30 gick vi till svärfar å svärmor, därför vi fick dit tidigt för man tänker på Ella ska gå lägga sig kl 19-20, men vi fick tårta för svärfar fyller år blev 48 år gammal idag :) vi gick hem vid 17:30 så vi var hemma innan Ella går lägger sig :) då kom man hem och Ella fick sin sista mat vid 19 och somna inte förrs 20, hon grina oroligt så fick hon komma till famn och lugna ner sig lite, då la jag ner henne igen efter vid 15-20 min och nu sover hon lugnt å fint i sin säng :) Imorgon blir hon 3 månader gammal va tiden springer iväg :) inte många dagar kvar till vaccationen och vill att detta ska vara avklarat :) Idag gjorde jag oxå brocoolipure, nu har man skrivit datum så man vet när jag gjorde dem...

Av camilla - 19 juli 2011 20:19

jag trodde att jag skulle få kliva upp kl04 för Ella var så pigg när hon var hungrig men tur så somna hon om igen:) vår duktigt flicka, hon vaknade igen kl 07 å då var bara kliva upp, tur att man vaknar lätt när hon vaknar och plus så hör man henne oxå, hon gör sina rolig ljud hehe hon var en glad jänta idag och kunde leka för sig själv i babygymet :)efter hon åt kl 11 så gick vi in till stan och hon somna i vagnen fort, jag gick först till dollar store och handla potionlådorn köpte 10st 35ml och 5 st 65 ml för ett bra pris :) sen gick jag till Coop och handla till barn aten som jag ska göra senare, :) sen blev de en lunch på mcdolnas och så man fick glasen, har 4 st nu och bara 2 st kvar, blåa och lilla. sen gick vi hem, när man var hemma så sov Ella fortfarande i barnvagnen så de blev 3 timmar hon sov där, det tyckte hon om att få sova så länge idag :) kl 15 kom Tomas hem och då blev de till middag kebabrulle. Sen när man åt klart så var de börja med smakproverna åt Ella, jag blev klar på 2 timmar och plus massor disk. Fick besök av svärmor å Niklas (farbror åt Ella) på fika! Nu sover Ella gott efter maten :) sov sött min underbara dotter <3 då började jag med smakprover till Ella när hon blir 4 månader! Det blev: Majspure Ärtpure Morotpure Majs & Potatis Ärter & Potatis Morot & Potatis Palsternacka & Potatis Palsternacka & Morot Ärt & potatisNu ligger dem i frysen å vänta att bli uppätna och dem håller i frysen i 6 månader

Av camilla - 18 juli 2011 19:45

imorse kl 04 vaknad Ella och var dags för mat, hon somna om igen å då fick man sovmorgon till kl 07:30 de var väldigt skönt att sova ut :) som fick kliva upp tidigt i helgenidag har bara jag och Ella varit inne för de regna och inget upphåll så man kunde gå ut å få friskluft men inte fick man de, Ella har varit krikig å gnällig idag med, jag vet inte rikigt vad de är, hon har börjat med ett roligt ljud med att leka med tungan när hon pratar, vet inte hur man ska förklara :)blev de gallskrik innan mat igen, går inte alls trösta henne något bara skriker när Tomas har henne och sen när hon kommer till mig så blir hon ganska lugn, tror hon är lite mammig och magknip på kvällen man vet aldrig! Vi har försökt med allt om de är tv eller för mörkt inne i vardagsrummet!hon somna kl 19 ikväll och somna för sig själv idag i sin säng Nu har jag bestämmt att jag ska göra smakprover själv som jag har hittat från 4 månaders ålder,ska till dollars store å köpa små potionskålar som jag ska frysa in när jag har gjort smakproverna :)Detta ska bli kul att göra maten själv till henne, men fundera att köpa dessert och mellanmål i affären och banangröt senare :) nu har vi börjat planerat dop i oktober :) det ska bli kul att få planera å fixa dettaKramar

Av camilla - 17 juli 2011 21:16

imorse kl05 var Ella vaken å låg och spralla i sängen i ca 15-20 innan Tomas tog upp henne och då mata han henne och sen la han henne tillbacka till sängen men han lyckade inte så bra, Tomas fick kliva upp 10 gånger innan han gav sig och tog upp henne, jag vaknade kl 07 Gud va skönt att få sova ut :) denna har varit en lugn dag och varit hos svärmor och varit där å fika :)Nu till kvällen så kom detta gallskrik i 10min på Ella och hon blir jätte svettig av all skrik så vi fick ta av hennes pyjamasen. Vi tror de är magknip som hon skrek för!läste att när dem har annulunda skrik än vanlig så har dem ont nån stans, man vill så gärna veta vart hon har ont men vi får vara med om detta hela tiden ändå i hennes uppväxt idag har hon varit jätte krikig å gnällig :( hon kan inte alltid vara glad måste ha en dålig dag oxå :) hon har lite förkylning kvar men inte så mkt längre

Av camilla - 16 juli 2011 20:14

vi alla tre klev upp kl 06, fick inte sovmorgon men Tomas har lovat att jag får sova ut imorgon bitti:)idag har vi varit på Hemköp å köpte mat sen drog vi hem efter det.Sen har varit inne hela dagen.idag montera vi gåstolen se om Ella tycker om, vi vill bara testa så inte hon får ont i ryggenElla har fått testa gåstolen bara en några minuter, hon tyckte väldigt om den, Väldigt mkt musikljud och ljus och den rör sig då flina hon jätte mkt, hon försöker hasa sig så den rör sig :)kram


Älskad Från Första Stund, Njuter mina dagar som mamma

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Instagram: mammacamilla88

Instagram

Ella 2011-04-21

 

ÄnglaDottern Ida 2012-08-15

  

Den 15:e Agusti 2012 kl 12:44 föddes vår andra efterlägtad älskade dotter Ida stilla, fick aldrig känna hur livet var utanför denna värld

Hon vägde 3726 gram och var 53 cm lång, hon var så perfekt och fin liten flicka och väldigt lik sin stora syster Ella och strax efter fick vi veta att vi hade förlora henne i magen, Otrolig saknad, älskad och vi kommer alltid minnas dig <3

Isac 2013-11-13

 

Emilia 2015-08-20

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards