Alla inlägg under oktober 2011

Av camilla - 29 oktober 2011 18:58

Varning för långt inlägg!


Fredag


E vakna kl 06, då var det bara kliva upp för E ville inte alls sova ngt, E börja gnälla väldigt mkt redan vid 06:15 då var hon redan hungrig gav jag henne kl 06:30 gröt så du fick hon och åt upp allt, Ja testade först hemgjord gröt men den tyckte hon inte alls om, så plus glömde jag flytande margarin i, ska komma ihåg den nästa gång. Sen skrev jag till en kompis som oxå bor inne i byn och höra om hon ville träffa och det ville hon så jag var hos henne typ på 30 min och fick E leka med hennes son Aron som är 2 veckor yngre än E, Hon var så snäll och duktigt att vara förskigt med honom som är liten mindre än henne=) hon älskar att vara med andra barn, Sen skulle E äta lunch och då fick E låna Aron barnstol och de gick kansa bra att mata henne för att hon kolla omkring och undra vart hon satt, hehe, hon fick lasange i burk och det älskar hon, hon börja gilla mer att de bitar i maten,

sen tog vi en promnad mot mig så barnen fick sova i vagnen, Aron somna på en gång och E somna när vi var halvs väg hem, då sa vi hejdå till vandra och E sov fortfarande när man kom hem så hon sov ute i balkongen i ca 40 min till, efter 30 min fick hon mellanmål, Sen tänkte tomas och jag på att vi verkligen behövde handla så vi åka in med bussen in till stora stan hudiksvall och första tog in till macdolnas åt första innan vi gick till coop och handla, det blev 2 stora kassar, ja handla ny gröt åt E och det blev päron&banan av nestle och se om E tyckte om den annars får vi köpa tillbacka den andra som vi hade först. Och E var så snäll hela tiden när vi var borta, och hon sov en liten sväng oxå så hon fick sova, hade sovit dåligt på förmiddag, sen tog vi bussen hemåt och var hemma vid 18 och då var det dags att byta om på E till pyjamas och allt sånt,  E var jätte glad och sprallig hela kvällen och somna på kvällen vid 19:30, inge gnäll, har varit så snart 1 vecka snart och så himla skönt att slippa denna jobbigt tid som förut hon hade, det var ingen Nattskräck, det var väl nån fas hon hade


Lördag


E vakna kl 07:30 imorse, då fick tomas sovmorgon skönt för honom, då gick tomas upp med henne och gav den nya gröten och den älska hon, jag låg i sängen medans han gav henne så hörde man mmm'amm, Ja kunde inte alls somna om när man har redan blivit väckt en gång så kan man inte somna om, sån är jag iaf. E var väldigt pigg idag att hålla sig upp 3 timmar på morgon, kl 08:30 skrev ja till angelica att höra om hon ville träffas idag med, men hon hörde av dig 09:30 och hon sa att dem skulle in till stan och handla lite och då fråga om vi ville oxå med och så klart skulle vi oxå med, så då skrev ja att vi skulle det, och skulle ta bussen in till stan kl 12:05, E somna kl 10:30 i en powernaps i ungefär 40 min, då var hon vaken ända till vi skulle med bussen, Ja hann ge henne lunch innan vi åkte med bussen, och gick man till bussen ungeför 11:50 och fick vänta lite och plus var den sen ungefär 5 min, och angelica och Fredrik henne kille, inne i bussen redan så då träffa vi dem där, sen var man inne i stan och gu va mkt folk det var inne i stan och de är sista lördag på månad och då bruka stan vara öppen 1 timme till än vanligt, Angelica hitta kläder till Aron och Ja hittade inget som vanligt, hehe, Sen tog vi en fika inne i fyren och tog det lugnt innan bussen hemåt som gick kl 15:15, då gick man till busshållplasen och vi fick vänta typ 10 min innan bussen kom, Så kommer bussen så klart är det en högbuss så angelica och fredrik fick ta vagnen in till bussen och våran fick var i bagaget, E är väldigt gullig, E höll i pengarna och ville ge busschaffören pengarna, hon räckte honom dem och han bara flina åt henne och sen gav han skulle han ge henne tillbacka pengar men då vart hon blyg hehe, sötnosen min

Då åkte vi in till centrum och sa hejdå till angelica och fredik, sen fråga vi om dem ville träffas imorgon med och de kanskne blir av men dem skulle höra av sig, sen gick vi hemåt och då var man hemma vid 15:45 och då var det dags för E att få mat, och då gjorde jag och mat till oss och det blev kyckligen och ris, gu va gott det var, det var ett tatgsen vi åt maten oxå, blev proppmätt iaf =)

Sen har kvällen bara ganska lugn, E har skrattat och inget vet inte va hon skratta åt och hon var oxå gnällig, ja tror att det är snart en annan tand på g nu. hon var oxå väldigt trött redan 17 och det förstår jag att hon har bara sovit minst 3 timmar idag och var famnig oxå till kvällen och vid 18:30 gav ja henne ersättning och la henne nästan på en gång efteråt och hon somna på en gång, trött flicka idag men ändå glad

 


Söndagen får man se om man kan hitta på, Kanske vara med Angelica eller åka in till stan och träffa tomas lillbror och kolla på hans nya bil, Man får se va som händer


ha trevlig kväll


kramar

Av camilla - 27 oktober 2011 20:51

idag har det oxå varit en lugn dag, E vakna första gången kl 04:30 och sen sov hon till 06:30, då klev vi upp, då fick hon sin gröt kl 7, och sen massa bus tills hon tog en tupplur kl 08, sen sov hon bara 1 timme och sen fick hon sin mellis kl 10, och det blev smotthie och hon tyckte inte alls om den, ska ta bort aprikosen till nästa gång jag göra denna. Så då gav ja ist annat som jag inte kommer ihåg, vilket bra minne man har hehe. sen har E babla mkt idag som tusan och lekt omkring och rör sig, varit en buse idag och dra ner saker från nedre delen av vardagsbordet =) nu kommer hon på va hon kan hitta på massa bus. Vid 16 efter maten så gick jag in till byn med johanna med hennes lillaflicka Nora till hennes mamma, så jag har sålt babysittern som hon köpte till sin lilla flicka, så jag var kvar i ca 1 timme och snacka massor och få se hennes Nora, Hon var så himla söt

När jag kom hem så blev E jätte glad att se mamma, Så kvällen har varit ganska bra, Hon somna kl 19 ikväll med utan massa gnäll eller nått =) så skönt varit så här i snart 1 vecka sen jag gjorde att hon fick sova inne i sin egen säng på dagarna och ibland ute i vagnen så jag variera detta så hon får friskluft som är så bra


bilder på mamma och dotter

 

go kväll



kramar

Av camilla - 26 oktober 2011 19:06

Imorse vakna jag omkring 07:45 och E sov fortfarande, då gick ja la mig ner igen och så då vakna hon kl 08:30 och då gick vi upp, Var rikigt skönt att sova länge imorse, jag sov hela natten med och vakna inte enda gång och E måste inte alls vakna ngt inatt heller när man inte hört ngt på hela natten =)

Hela dagen har jag bara varit hemma och tagit det lugnt med E, hon sover ganska bra på dagarna i hennes säng så det är bra iaf =) 

Idag gjorde jag smotthie till oss och sen gjorde ja till E med till mellanmål, ska ge henne imorgon se om hon tycker om det 



Go kväll


kramar

Av camilla - 25 oktober 2011 19:39

idag vakna E första gång kl 05:30 och ja gav henne nappen , hon somna om igen, Sen vakna jag 06:30 och klev upp. E vakna strax efter oxå och kolla på barnkanalen och sen var det dags för gröt och hon äter nästan upp allt och var väl bara 2 skedar kvar, hon börja bli svårt att ge henne detta nu, kan inte komma på ngt annat att göra till henne, undra om ja ska göra en egen gröt till henne och se om det går mkt bättre, Fick ett recept av ditisten av hemgjord gröt men så klart har jag tappa bort lappen. Sen tog E tupplur ute i vagnen innan vi skulle gå till bussen in till stan mot mammagruppen, Sen var de dags att gå till bussen så man hann med den, sen var man inne stan och gå, Häligt att alla 7 mammor var där för sista gången där, Prat och bus med ungarna sen var det dags att gå omkring 11:30, Vi har bestämmt träffas igen på tisdagar ändå men inte i hälsocentralen,  så nästa tisdag blir de hemma hos Idalis mamma i samma tid som vanligt =) Ska bli trevlig

Sen åkte man hem med bussen 12:35, E sov fortfarande som vanligt efter man har varit där, Men hon vakna efter 20 min när man kom hem, Sen fick hon sin lunch för lite sent men det gör inget för henne. Sen har kvällen bara varit bra =) E haft lite dåligt humör som jag tror att de är andra tänder på g nu, man får se om nån vecka, E var jätte trött redan kl 17, kan ja förstå att hon har inte sovit sen kl 13:30, Men hon vägra sova, Hon somna  kl 19, nu börja man få in hennes vanlig tid som hon alltid haft nu =) Kankse blir att hon får sova denna tid nu för tiden ändå


Kramar

Av camilla - 25 oktober 2011 16:44

Hurrra


Idag har jag haft mitt körkort 4 år, tänk året bara springer iväg

Av camilla - 24 oktober 2011 19:31

Dagen har varit jätte bra även E sov dåligt inatt, hon har sovit bra i sin säng på morgon så sov hon 2 timmar och sen på efter 12 sov hon typ 30-40 min och sen tog man promnad in till byn och handla lite på eftermiddag, sen till kvällen har E och lyssna på musik i lugn ro, jag dansa så dansa hon tillbacka liksom flasha med händer såg grymp söt ut när hon gjorde det, sen dansa vi med huvudna och hon asgarva åt mig när jag gjorde samma tillbacka till henne :) E somna kl 19 ikväll och allt gick bra


Imorgon sista dagen för mammagruppen, blir tråkigt för mig inte hitta på ngt på tisdagar nu framöver men får bli van, vi kommer säkert ha trevlig ändå även de är sista gång =)


kramar

Av camilla - 24 oktober 2011 19:29

 

 
Av camilla - 24 oktober 2011 09:19

Gud va natten var jobbig, för E vakna först vid efter 00 gav nappen och sen somna hon om igen, då somna ja oxå om i ca 30 min så var hon vaken igen och denna gång tog det ett tag innan hon somna kanskne 5 min och ja smekte hennes kind och gav nappen, då gick ja la mig igen och tog tag innan hon vakna igen vid 02:30 och då stog ja där igen i några minuter inne hos henne igen smekte kinden och ryggen då somna hon igen, men sen vakna hon igen typ 30 min och då efter detta så vaknar hon varannan timme och bara gnällde och höll på, så ja gav upp kl 04 då la ja ner hennne till våran säng och då somna hon nästan på en gång och sov enda till kl 06:30 och då gjorde ja ordning i vardagsrummet och kolla på barnkanalen och var nästan dags för gröt men denna gång ville hon inte ha ngt och gav ist ersättning och de gick kanske bättre ner och sen somna hon omrking i sin egen säng kl 07:30 och hon sover än, tror de dags lägga henne i sin säng mera nu innan vintern kommer, kan inte alltid sova i sin vagn ute i det kalla vintern.


orka inte skriva mera nu  kommer kanskne mer upptade senare idag



kramar


Älskad Från Första Stund, Njuter mina dagar som mamma

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Instagram: mammacamilla88

Instagram

Ella 2011-04-21

 

ÄnglaDottern Ida 2012-08-15

  

Den 15:e Agusti 2012 kl 12:44 föddes vår andra efterlägtad älskade dotter Ida stilla, fick aldrig känna hur livet var utanför denna värld

Hon vägde 3726 gram och var 53 cm lång, hon var så perfekt och fin liten flicka och väldigt lik sin stora syster Ella och strax efter fick vi veta att vi hade förlora henne i magen, Otrolig saknad, älskad och vi kommer alltid minnas dig <3

Isac 2013-11-13

 

Emilia 2015-08-20

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards