Alla inlägg under november 2010

Av camilla - 29 november 2010 17:29

Då klev man upp kl 09:30 tror jah,  Sen tog man de lugnt.. kl 12 så gick älskling å jag ner till stan å beställe barnvagnen på leklust i hudik =)  Blev barnvagnen Emma Ljung City Cross, köpte oxå citykorg å får en gratis skötväska blev i färg svart/röd vagn =) Vagnen kommer komma in i leveras i v9-v10 å de är i början av mars, De tar typ 2-3 dagar att få in vagn dit, är inte så länge leveras på denna vagn =) Efterråt gick vi till skuttan å fika tills vi hade visning på huset kl 13:30 =)  Gud vilket fint hus, plus nära stan.. Imorgon har vi till å bestämma oss om vi ska köpa detta hus, Men vi har bestämmt oss att det blir någ att vi köper huset där =) Vi får se när vi kommer flytta in, Så fort som möjligt skulle märklar höra med ägarn ville kunna flytta ut så fort som möjligt men vi får se =) om sånnfall kommer vi flytta in i Januari  kanske:) då hinner man iaf få till barnkamarn å allt innan vår lilla flicka kommer i april :) 


Go kväll

Av camilla - 28 november 2010 21:24

I morse vaknad man kl 9:30 kännde små sparkar imorse å kunde inte sova ngt mer blir med nyfiken av sparkarna och när hon rör sig, hon tycker inte om när jag vrider mig å rör mig men jag är i v22 idag :D ,  då gick vi upp fikade sen tog de lungt tills klockan blev 12,  jah å älskling kollade på huset vi ska på visning imorgon på=) de är jätte fint hus.. sen gick vi ner på stan å kollad på julskyltningen i hudiksvall, var jätte mkt folkmassa där :P kl 16 så blev bio å vi såg harry potter och dödsrelikerna, jag tyckte den var jätte bra å spännade, nu vill man bara se del 2, instressant slut så klart som vanlig när de är förlängning på filmer..  Sen hade vi 30 min på oss till bingolotta började kl 19 =)  Jag vann en ny lott, men jag kanske får dubbellott för de jag hade =)  vi får se vad jah får..  NU sitter man här i datorn å tråka, älskling sitter å spelar play station 3 =) jag kommer väl lägga mig snart ändå, varit en lång dag...


go natti bloggare



Av camilla - 27 november 2010 12:00

Kroppen: I takt med att du blir tyngre kan du också få fler graviditetskrämpor, som till exempel vadkramper, främst på nätterna. Benen kan svullna under dagarna. Svullnaden kan minska om du använder stödstrumpor som bland annat finns på apoteket. De sista veckorna har brösten kanske börjat förändras, mjölkkörtlar har mognat och blodkärlen i huden på brösten har blivit tydligare. Det kan också komma lite vätska från brösten, särskilt om du är omföderska.

Barnet:
Från och med vecka 22 kallas det lilla livet barn istället för foster, även om den medicinska termen fortfarande är foster. Runt denna tidpunkt börjar barnet ha en regelbunden rytm med sömn och vaket tillstånd, men kan väckas av moderns rörelser. Mängden fostervatten är ungefär 600 milliliter.

  


Nu börjar hon röra sig å börjar sparkar mycket ativ just nu i magen när mamma rör på sig och sitter stilla =)





Av camilla - 25 november 2010 21:45

Imorse vaknade man kl 08:00 men då var kl 07 ist för man trodde kl var 08 då :P hehe men vi gick upp ändå sen gick ner å gå ner till frukosten blev bara yoghurt å flingor, sen smakade jag på amrikast pannkakor =) jag tycker dem var sådär =)  älskling tycker mkt om dem ^^   sedan skulle man försöka hitta på ngt annat medans man kommer fram till stockholm =) Vi satt å spelade lite spelatomat å vi vcann hela tiden å mkt vinst oxå =)  Vi gick till hytten å kolla på tv några gånger oxå :P sen gick vi oxå åt middag kl 15 ngt, det blev köttbullar med potatismos och lingonsylt å brunsås =) de var ganska gott, hade lite svårt att äta för att jag mådde så illa av gungade båt av vågorna som var den tiden =/  då gick vi in till hytten så jag fick vila ut detta illamående jag hade, men tur så varde vågorna bara 1 timme framåt =) gud vad skönt =)  då blev jag bättre... sen vid 17 då var de dags å lämna hytten några minuter för dem skulle byta sängkläder till dem andra passerna som kommer in sen, men då giick vi å fika, blev kaffe å varm choklad =) när vi fikade klart så gick vi tillbacka till hytten å lata osss å kolla på tv :P  kl 18:15 var vi inne i hamnen i stockholm å då gick vi till tunnelbanan att ta tåget till t-cantralen =) Vi fick vänta i ca 2 timmar tills bussen gick hem kl 21:15 ^^   bara ta det lugnt här inne i bussen å vänta tills man kommer fram till tönnebro för en paus i 30 min =) då ska man hinna äta ngt på den tiden eller så kanske vi köper ngt att äts på bussen ist =)


go kväll

Av camilla - 25 november 2010 14:45

Äskling å jag klev upp kl 06:00 och vi gjorde oss ordning att dra in till stan med bussen kl 07:07, sedan gick vi till tågstation med all packning =) tåget gick mot gävle kl 08:32, vi var framme i gävle kl 10:50 så klev vi in till nästa tåg mot stockholm som gick kl 11:02 =) Herrugud vilken dryg resa å plus så j*kla trång, med min storra mage i denna vagn.. vi var framme kl 12:30 =)  Det värsta jag vet är t-centralen så himla mkt folk plus så kännde mig stressas å irritterad att vara bland massor folk som ska fram, Vi skulle försöka hitta en växel marskin och då hittade vi.. sen lägga bagege i en box, vi gick fel avdelning där båten , då fick vi ta slussen till t-cantralen å sen till rotsten sen var man framme där  å sen var inte så länge kvar till vi skulle åka till åbo =) middag å en gång när vi gick inbord , det var julbuffe å det var jätte gott å plus åt jag dessert och de var en liten tårtbit =)


Tomas å Jag har nu Förlovas oss den 24/11 på denna båt igår =) här är en bild på ringarna


bjuder på mag bilden v21+3  har nyss ätit oxå så den är kansken lite uppblåst     

Av camilla - 23 november 2010 21:24

knäppte ett kort på magen i morse =) v21+2 här



Idag har man varit på stan en sväng med älskling som kom senare med tåget från hudik =) han kom in kl 14:30 å då sen gick vi till Clas ohlsson och köpte en resväska till för resan imorgon :)  sen köpte tomas en ny jacka som han behövdes jätte mkt :) Så nu är han nöjd att han har en bättre jacka =)  Själv har jag köpt en ny Bh =) har jag gått upp 3 storlek större, från 80A till 85A nu börjar dem växa hehe ^^

Ska bli så jätte kul att få slippa sundsvall lite ^^


De får ni reda på sen vilken resa det blir :D  


Ha en bra kväll

Av camilla - 23 november 2010 08:58

Vi var i hudik på Leklust å kollade på barnvargnar och allt annat =)


NU har vi valt ist Emmma Ljung City Cross :)


Edge duo combi är ju komplett med liggkorg och sittdel, den kan du ha från 0- ca 3 år som vi valde först men vi blev mer nöjd med City cross,


City crossen är från 6 mån, vill du ha den från början får du köpa till en citykorg till den nyfödde, då fungerar den också från 0-ca 3 år

Edge duo combi och är jättenöjda med vagnen, är lite tung om man ska lyfta ur och i bilen ofta.. city crossen är lättare.. 


Denna färg har vi valt =)

    

Man köper ligg & sittdel så får man skötväska gratis :)


Vi ska beställa denna vagnen snart å se hur lång leveras är när vi kommer dit å boka den :)

Av camilla - 22 november 2010 09:10

I söndag kl 13:20 åkte vi till hudik när vi kom dit så kollade vi om stan var öpppen men i hudik är stängt på söndagar då gick till tomas mamma ist =) Vi tog de lugnt när vi kom dit =) väntar på att få tacos å de fick vid vid kl 17 =) Det var jätte got mums :) 


Idag blir det stan å kolla på saker å de är 3- här =) handla kasnke lite grejer till mig som behövs, behöver nya gravidleggings för dem har gått sönder i mellan benen å de går inte laga så konstig tyg på dem =)


denna gravidsmycket faktigt hjälper mig att hålla mig lugn å inte stress mkt och barnet oxå lugn men man hoppas iaf man kan få känna kraftig sparkar snart :) så jag rekomdera gravidsmycke som inte har den skulle testa och om de funkar för er :D


Älskad Från Första Stund, Njuter mina dagar som mamma

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Instagram: mammacamilla88

Instagram

Ella 2011-04-21

 

ÄnglaDottern Ida 2012-08-15

  

Den 15:e Agusti 2012 kl 12:44 föddes vår andra efterlägtad älskade dotter Ida stilla, fick aldrig känna hur livet var utanför denna värld

Hon vägde 3726 gram och var 53 cm lång, hon var så perfekt och fin liten flicka och väldigt lik sin stora syster Ella och strax efter fick vi veta att vi hade förlora henne i magen, Otrolig saknad, älskad och vi kommer alltid minnas dig <3

Isac 2013-11-13

 

Emilia 2015-08-20

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards