Alla inlägg under november 2011

Av camilla - 21 november 2011 09:45

URSÄKTA KAPSLOCK FÖR JAG SITTER PÅ TELEFON VET INTE HUUR JAG SKA TA BORT DET.. NU VAR DET ETT TAGSEN JA SKREV FÖR ATT JA HAR INGE INTERNET NU MEN KANSKE IMORGON 28:E                                                                                                                                                                               ELLA HAR BLIVIT 7 MÅNDER SKA SKRIVA LITE OM HENNES UTVERKLING SEN HON BLEV DET :)                                                                                                                                                                                                                        ELLA TYCKER OM: ÄLSKAR VARA BLAND ÄLDRE BARN OCH SÅ FUNKAR MINDRE BARN MEN ÄLDRE ÄR MER INTRESSANT. LYSSNA PÅ MUSIK  OCH HON GILLAR VERKLIGEN BABBLARNA. GILLAR KRYPA OMKRING ATT UTFORSKA OCH ÄR DET STÖRSTA JAG GILLAR. TA UT ALLA LEKSAKER UR SIN LEKSAKLÅDA. STÄLLA MIG UPP PÅ SOFFAN OCH STOLAR MEN FORTFARANDE BARA STÅR PÅ KNÄNEN OVH GILLAR RIVA NER ALLT I SOFFBORDET. KAN KNÄPPA MED PEKFINGRET OVH TUMMEN. KAN VINKA HEJDÅ OCH JAG KLAPPAR HÄNDERNA HELA TIDEN NU FÖR TIDEN NÄR JAG ÄR GLAD OCH HÖR MUSIK I TV ELLER I RADION. ÄLSKAR BLI HISSAD I LUFTEN OVH BLIR PUSSSAD I MAGE OVH DET KITTLAS SÅ SKÖNT                                                                                                                                                                                                                  ELLA INTE TYCKER OM: ATT VARA TRÖTT DÅ BRYTER JAG FORTFARANDE UPP OCH ATT KLÄ PÅ MIG ELLER TA PÅ NY BLÖJA DÅ BLIR JAG JÄTTE SUR. ATT OM MAN PUSSAR FÖR MYCKET OCH SITTA STILL ALLS FÖR LÄNGE                                                                                                                                                   ELLA ÄTER: 5 MÅL OM DAGEN FRUKOST MELLIS LUNCH MIDDAG KVÄLLSMÅL                                                                                                                             ELLA SOVER: SOVER OFTAST 2 TUPPLURER PER DAG  FÖRMIDDAG OCH EFTERMIDDAG OCH BRUKA UNGEFÄR SOVA 1,5-2 TIMMAR FÖR VARJE SOVTID HON KAN HÅLLA SIG VAKEN 3-5 TIMMAR HELA TIDEN, HESLT PÅ KVÄLLEN VILL JAG VARA VAKEN 5 TIMMAR INNAN JAG VIIIILL LÄGGA MIG OVH SOVA FÖR NATTEN                                                                                                                                                                                                                               ELLA KAN: SITTER SJÄLV, KRYPER MED ALLA FYRA, KAN STÄLLA MIG UPP SJÄLV MEN FORTFARANDE BARA MED KNÄNEN, PRATAR: BABB,MMAMM,MMM,AMBA,DDIGGHA OCH VINKA OVH KLAPPA HÄNER FÖR FULLT                                                                                                         ELLA KLÄSTORLEK: HAR STR 68  OVH KOMMER MER IN TILL STR 74 OXÅ MER NU                                                                                                             ELLA ÄR: NÄSTAN ALLTID GLAD, PRATIG OCH BESTÄMD                                     ELLA VÄGDE PÅ 6,5 MÅN  8250g   68,8 cm  OCH BLIR VÄGNING OCH MÄTTING NÄR HON ÄR NÄSTAN 8 MÅNADER IGEN :)                              

Av camilla - 18 november 2011 09:52

Bjuder På Kryp Film På Ella


Denna är lite mörk men man hör Ella pratar :D
  

 
 



Av camilla - 18 november 2011 09:07

igår vakna E kl 08 och då klev vi upp vi alla tre och vi var så utvilad, var skönt att kliva upp den tiden, Sen har dagen varit lugn, E fick plockmat till lunch med majs,ärtor och blomkål och hon tyckte det var så kuloch dukigt att plocka upp dem och sätta in dem i munnen, hon tyckte att blomkålen var sådär men det gick ner iaf och sen fick hon mango av småbitar som hon tyckte det var så gott, blev jätte sur när det blev slut, det slak ner jätte fort för henne så hon tyckte det var så gott. Ska ge henne det nån gång ibland iaf så lär sig större bitar nu när hon har fått tänder, så hon lär sig kripreflexen jätte bra att plocka upp och äta bitarna eller va det heter nu hehe och på kvällen var jätte gnäll och grinig inget var bra, man kunde inte lägga henne i sin säng eller nått, hennes huggtänder upp är svullen så ja tror dem är på g spricka upp snart, så ja gav henne alvedon i tandköttet och de blev mkt bättre för henne och hon lugna ner sig lite och sen sjung ja några verser när hon låg i famnen, sen la ja ner henne i sängen och de gick jätte bra, hon somna inte förrs kl 21:15


Massa bus med pappa (rycker i hans hår )

   



Idag trodde jag att hon skulle sova lite längre men så var inte och hon vakna kl 06:30 imorse och då klev man upp med henne, hon flinar och glad alltid när man kommer in till rummet och då blir man pigg och glad själv =) sen fick hon välling kl 07 och sen borta tänder och ta på vardags kläder och sen massa bus på henne =) sen tog hon tupplur kl 08:30 ute i vagnen, sen när hon vaknar ska hon få mat sen drar vi till öppenförskolan och träffa stora barnen =) ska bli trevlig


Av camilla - 16 november 2011 22:22

imorse vakna E kl 06 och ja gick dit kolla så såg ja hon var fortfarande trött så ja gav henne nappen, och hon somna till kl 07:45, va skönt få sova längre nån dag :)

då klev vi upp så kollade vi på barnkanelen, sen ja gav henne välling strax efter 08, och sen var de full fart på golvet, sen när pappa tomas gick så kryper hon mot ytterdörren och leker med skorna, vilken busunge. då får man ropa på henne som bruka hon nästan komma på en gång, men hon kryper mest till en om hon ser än, sen har dagen bara vi varit inne, har varit borta i 4 dagar i flera timmar så det var så himla skönt att stanna hemma hela dagen och ta det lugnt,E tog sin första tupplur ute i vagnen vid 09, och ja städa undan lite i omkring lägenheten och sen vakna hon 10:30, hon fick sin lunch 11 och hon ville inte ha ngt så då gav ja ist ersättning, Nu har ja testat Nan 2 Pro, den är väldigt bra tycker ja, hon hålla sig bra med den och ja den är mättare oxå och har inte varit något promblem med magen heller så det är skönt =)

sen var det massa bus med henne, vi satt myste vid dator och kolla på youtube och sjung, hon fasna för en videoklipp som heter Babblarna och älskar den som tusan såg ja för hon fasna med blicken när låten började. Sen tog hon andra tuppluren runt 13 och somna i sin säng och hon sov 1,5 timme och sen har bara kvällen varit bra och hon har varit så glad och busig av sig flera dagar hehe, det var min tur att lägg henne ikväll och denna kväll gick det jätte bra och var lite gnäll men sen somna hon för sig själv som hon inte bruka göra nu för tiden, annars måste man ha henne i famnen och vagga henne, ja vill inte låta henne skrika som en tok som hon bruka göra och hon tappar alltid luften när hon skiker så himla mkt och det jobbigt att lyssna på, så bruka gå bra att vagga henne i sömn, börja ta på ryggen nu när hon väger så mkt. hon somna kl 20 ikväll



sov gott



kramar från familjen

Av camilla - 14 november 2011 12:49

Idag var Ella på sin första dag på öppenförskola och det gick så himla bra tyckte ja, hon kolla på alla barnen och ville leka med dem men det ville inte dom, menmen så är det när man är med lite stärre barn, det var mellan 0-5 år, runt 10:30 börja vi sjunga lite sånger, Ella blev först lite brydd vad tanten sjung för, min gullunge sen gick det jätte bra

sen blev Ella trött runt 11:30 så jag gjorde henne klar och sa hejdå till alla barnen och hon somna på en gång och hon sover fortfarande ute i vagnen, Ja kommer säkert komma till på onsdag igen och träffa barnen


Imorgon dags för Mammagrupp ska oxå bli trevlig träffa dem kl 10 =)


Av camilla - 14 november 2011 12:33

Imorse ställde jag mig på vägen, Och jag gått nästan 7 månader för att gå ner all graviditet kilon, Så nu har jag nästan lyckas, jag har gått ner 15 kg och bara 1 kg kvar till starvikten sen jag blev gravid =)


Jag väger nu 82 och gått ner 5 kg på 2 veckor =) rekord för mig iaf

Äter som jag ska iaf, Jag ska försöka gå ner 10 kg till som jag vägde förut så jag kommer in i min vanlig str 38 =) jag har midjemått nu 40 cm och över magelinje är jag på 41,5 cm


vi får se om jag lyckas gå ner till 70 kg =)


Startvikt 82 kg


kommer väga mig varje måndag så får man se om jag går ner ngt mera =)


Av camilla - 13 november 2011 20:20

I lördag fick vi besök av Vänner till oss Helena och Mattis och deras barn Elias och Wilma kom hem till oss på fika och snacka massor och E var nyfiken och tog de lugnt i början och sen var det okej att dem var här och kryper omkring leker med barnen, hon är väldigt nyfiken på wilma och helena, E ville vara hos helena hela tiden, hon tyckte om henne och satt myste med henne i famnen =) rycker i hennes långa hår, hehe och med mattis gick det oxå jätte bra med, barnen lekte med E sake och det var roligt att se, E var så snäll och dela med sig så, dem var kvar i ca 3 timmar och snacka massa och det var så trevlig att få besök :)


Söndag Farsdag


E gick upp med pappa tomas kl 07,  och jag som igentingen skulle somna lite till men jag kunde inte alls göra det, så jag klev oxå upp, sen var det lugnt, och E kryper omkring hela morgon, Nu har E börja fått Välling/ersättning som frukost och det funkar så himla bra tycker jag på morgon vid 07-07:30, hon tycker om det nu iaf, så hon dricker en hel 200 ml nu =) och sen var det dags att göra sig klar att gå till bussen in till hudiksvall och gå till svärmor, och E sov hela vägen dit sen vakna hon när vi var där, sen prata vi och tog det lugnt, Efter ett tag gick det jätte bra att farmor kunde ta E i famnen, E fick sin lunch innan vi tog fika med god tårta, det var en prinsesstårta, den var så god, Sen tog E en sovtur kl 12:30 och ställde henne utanför, sen gjorde vi själv oss klart att åka med bussen till Mattias och Helena, när vi kom dit så kom Elias ut och sa hej till oss och då vakna E på en gång när hon hörde hans röst =) hon kännde igen rösten så hon ville vakna och komma upp då, Så då kom man in och då tar Helena  Ella på en gång och hon bryddes sig inte alls ngt, så himla skönt att hon inte grinar och har sig, hon börja bli van att vara vid barnen och dem =) sen tog tomas och mattias åkte iväg en liten stund hämta saker medans jag och E var kvar, Och barnen var så snälla och goa mot E,  och helena och jag snacka massor medans hon ståg och diska hehe :P Det gjorde inget ändå, E var på golvet och lekte omkring, och vi fick hemgjord prinsesses tårta och den var så god den med =) Vi fick se bilderna som helena knäppte på E var bara 1 månad gammal och go va sött hon var och man ser att hon har vuxit till sen det, ska lägga bilderna på en skiva så vi får bilder sen =) Det var så fina bilder på henne

vi blev kvar till kvällen och vi fick skjus hem och E somna inte förrs kl 21 ikväll.


tack för en ttrevlig helg tillsammans =)


hoppas du gillar bilden Helena hihih ^^



 

                                        Helena och wilma

   

                         Elias, Ella och Mattias

        

                                               Farmor och Ella


Av camilla - 9 november 2011 13:55

Jag har inge internet hemma nu så det därför jag inte har skrivit ngt på flera dagar nu, så nu sitter ja på internt på bibblan inne i byn =)


Isöndag tog E sina första krypsteg och de var så kul tyckte hon, Så nu i veckan är det fullfart för henne, bara rör sig omkring i golvet =) utforskar hela lägenheten


dem dagar som har varit bakåt har vi bara tagit det lugnt, Igår var E och Jag på mammagrupp inne i hudiksvall hos Alexsanders mamma och de var så fint hos dem, vi massor med fika och prata och hade de trevligt =)



Imorgon är det Firmafest på tomas jobb som tur är det barnvänligt så alla mammor med barn kommer vara där, så festen börjar kl 13, kommer vara förrätt,varmrätt och efterrätt, Det ska bli trevlig att få träffa alla mammor, Får se vilken som är yngst i gänget =)

får se om ja komemr skriva om det på fredag eftermiddag, tur att man har fått låna bil så man slipper följa tåg eller nått,  kanske åker in till huset imorgon med och packa upp lite saker och sånt innan festen börjar


kommer mer upptade senare i veckan =)


kramar


Älskad Från Första Stund, Njuter mina dagar som mamma

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Instagram: mammacamilla88

Instagram

Ella 2011-04-21

 

ÄnglaDottern Ida 2012-08-15

  

Den 15:e Agusti 2012 kl 12:44 föddes vår andra efterlägtad älskade dotter Ida stilla, fick aldrig känna hur livet var utanför denna värld

Hon vägde 3726 gram och var 53 cm lång, hon var så perfekt och fin liten flicka och väldigt lik sin stora syster Ella och strax efter fick vi veta att vi hade förlora henne i magen, Otrolig saknad, älskad och vi kommer alltid minnas dig <3

Isac 2013-11-13

 

Emilia 2015-08-20

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards