Alla inlägg under februari 2013

Av camilla - 27 februari 2013 22:11

hej, var ett tagsen jag skrev

sanrt denna vecka slut, och om ca 1,5 månad kvar till Ella fyller 2 år :)

tiden bara springer bort, allt är klart med planering med hennes dag, får låna grejor å allt från jobbet som jag fråga så allt sånt är klart, och i måndag den 25 fick man sin första lön :) känns skönt att nu har jag ett jobb och tjänar pengar och trivs så himla bra på jobbet, kliver upp varje dag från måndag till fredag och åka iväg till jobbet å dagarna flyter på som vanligt, och börja att kunna allt utan till och inte behöver hjälp ngt eller fråga, och nu har vi bestämmt att vi ska flytta igen och denna gång är det en lägenhet och närmare mitt jobb, det blir en 4:a och våning 3, så känns skönt på det sättet och bli billigare för oss än att hyra huset som nästan koster skjortan, vi tjärnar nästa 3000 kr kan man säga vilken skillnad, men vi kolla på visning på lägeheten idag och vi har tacka ja för den sen den 5 mars får vi veta om vi får den :) och inflyttning den 1 juni så 3 månader uppsägningtid på huset med  men man kan inte rikigt vara glad för kanske inte får den heller så man vill inte planera för mkt, och berätta lite om vår Ella som börja få en humör som är svensson släkten iaf hhehe

nä nu börja klockan springa iväg och så måste man gå lägga sig


kramar


Av camilla - 17 februari 2013 14:18

Var på busplatsen i några timmar och full igång hela tiden ville inte alls sitta still när vi skulle fika och min chef var där oxå med hennes barn och Ella var med hennes dotter och sprang omkring ensam med :) trevlig dag med massa prat och lek <3 ella älskar åka rushkanan

Av camilla - 10 februari 2013 20:23

det var ett tagsen ja skrev så nu kan ja skriva min dag på torsdag, hela dagen var den jobbigste dag men tur att jag jobba hela dagen, och runt 13 så kom chefen syster och gjorde semledeg som vi gjorde fter vi åt lunch, och då rulla man bullar till ca 300 personer och så skulle dem jäsa och gräddas och de hann vi två på 1,5 timme :) då var man duktig och kl 15 fick ja sluta så då kom man in till recpetion å anmäldes oss och tog ca 2 min så var min läkare där, och då fick vi till svar att dem inte hitta ngt på vår lilla ida, det var plötsigt spädbarnsdöd i magen och då fråga vi några frågor, och fick svar att vi har ett frisk barn så skulle inte kunna hända igen och om vi blir gravida igen så blir jag igångsatt v38 och många mera kontroller, och nu har vi fått svar och nu har hjärtat lättnat lite grann och nu kan vi gå vidare ännu ett steg i livet utan vår dotter, Du finns allt i våra hjärtan <3


och helgen har bara varit bra, var in till stan och gjorde några ärende :) och idag var det en lugn hemmadag och massa bus med tjejen vår :) hon börjar bli så stor, pratar och sjunger varje dag och ploppar ut nya ord hela tiden

man kan säga att man älskar vara mamma till mina prinsessor som jag har <3


älskar mitt jobb, barnen och min sambo över allt

Av camilla - 5 februari 2013 21:13

har en en tjej som har varit sjuk sen lördag och haft en missnöjd, trött tjej och snorig näsa, hon har bara sovit och i flera timmar, så har hon varit väldigt famnig och inte kommit rikigt ro till kvällen och somna sent hela helgen, men som tur så har hon varit mkt piggare idag så nu kan hon komma iväg till dagis igen, så klart har dagis fel på växeln så man inte kan ringa men hoppningvis förstår dem iaf att hon är hemma och är sjuk, och träningen är på g iaf och tar några runder på min nyaa träningleksak tar förskiigt i början så tar 7 min varje nya retrin hehe :) maten funkar väldig bra men det finns massa gott och sånt hela tiden på jobbet men går iaf ganska bra, dricker vatten hela tiden när ja känner mig törstig :) och bara 2 dagar kvar till dagen vi får veta vad som hände vår Ida <3 känner min gruven på denna dag och kommer få en besked ssom kommer ta mig hårt och vill verklig veta iaf men känner att nu vill ja inte veta på annat sett, massa jobbigtheter har kommit till oss på bara några månader efter detta som har hänt oss så kommer det massa nytt och jobbigtheter varje dag men vi får tänka posetivt framåt så mkt jag kan


här kommer lite bilder på en snorig tjej från igårkväll

   


kram&Puss

Av camilla - 1 februari 2013 20:14

Igår var fick ja och en till ansvaret själv inne i köket för tommy blev sjuk så han fick åka hem så då fick vi ta ansvaret men allt gick så himla bra för oss iaf :) det är bra att lära sig i tid och så får man till det :) det är fullgång hela tiden så man har aldrig tråkigt iaf :) och ja ska få nya skor så man slipper springa med soflatofflor som ja gjort i 4 veckor men nu har man börja bli trött om fötterna men som tur att ja kommer få nya skor iaf nästa vecka :) och bloggen har inte varit så aktiv nu när ja har börjat jobbat, och vill umgås med E när  ja kommer hem varje dag så man hinner vara med henne innan hon ska gå lägga sig, men ja ska göra så gott ja kan iaf så får ni veta vad ja gör på dagarna, och så ska ja fucusera att försöka gå ner lite mera i vikt iaf  minus 15 kg till,  så nu väger ja 86 och ska försöka gå ner till 70 kg då säger så gott ja kan så kanske ja skriver en vikt resa här oxå på bloggen, så ska ja försöka ta bort kolhyrdrater och äta mer grönt å nyttigt, å massa träninig oxå på det :) så ja får bort degmagen och får en fin figur som ja ska bli nöjd med :) det blir väl ganska lätt när ja jobbar på en resturang och äta mkt grönsaker där och ny månad igen och idag var det första dagen med betalt, och har frågat chefen om ja får lön den 25 feb och det får ja det känns skönt att få pengar varje månad :D

Ja har inte skrivit att E har slutat att sova på dagarna på dagis och hemma för tiden så man har en pigg å glad tjej varje dag, och viss tid har hon trötthet vid 13-14 men vägra ändå inte sova så nu har det blivit så att vi har gett upp och dagis med så nu slipper vi försöka längre, och nu ikväll somna E redan 19 och sover gott nere i sin säng och vi sitter tar det lugnt och masssa gott sen är det dags för mig att sluta med sånt :D känns skönt ändå att slippa med sånt skräp men ja för tiden inte så sug för sånt :)


ha en trevlig fredag kväll <3


Älskad Från Första Stund, Njuter mina dagar som mamma

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Instagram: mammacamilla88

Instagram

Ella 2011-04-21

 

ÄnglaDottern Ida 2012-08-15

  

Den 15:e Agusti 2012 kl 12:44 föddes vår andra efterlägtad älskade dotter Ida stilla, fick aldrig känna hur livet var utanför denna värld

Hon vägde 3726 gram och var 53 cm lång, hon var så perfekt och fin liten flicka och väldigt lik sin stora syster Ella och strax efter fick vi veta att vi hade förlora henne i magen, Otrolig saknad, älskad och vi kommer alltid minnas dig <3

Isac 2013-11-13

 

Emilia 2015-08-20

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards