Alla inlägg under augusti 2012

Av camilla - 27 augusti 2012 13:10

Ja då har man varit vägt å mätt E och hon hade inte alls gått upp mkt i vikt som ja trodde, över 100 gram hade hon gått upp och är nu 79,5 sm lång, nu börja hon bli lång vår tjej =) så länge hon är pigg å glad så behöver man inte bryr sig om att hon inte går upp så mkt, hon följer längkurvan bra men vikten följer hon sisådär.. ska tillbacka om 2 månader igen å då är det läkarkoll och spruta


kramar 

Av camilla - 26 augusti 2012 12:28

                   

Av camilla - 25 augusti 2012 13:24

torsdagkvällen var ja med tomas's moster karin, hans kusin sofie och svärmor ute i deras husvagn och åt surströmming men de var inte alls gott så ja fick ist matjesill med potatis å de var mkt godare hehe, kvällen var massa skratt å prat som var jätte trevligt få komma ut prata med tomas's släktfamilj å lära känna dem bättre. Sofe hade med sig sin 10 månader pojk så vi åkte hemåt omkring 19:30 och då var ja hemma omkring 20:30 och när ja kom hem så hade vi en tjej som inte alls ville sova för kvällen men de tror ja därför att hon fick sova 1 timme extra och inte alls kom till ro på kvällen så att hon somna inte förrs kl 22 och på fredagmorgon vakna hon till kl 07 och då klev vi upp och gjorde ordning välling sen massa bus medans vi vänta på tomas skulle komma hem vid 09 och vi skulle träffa prästen kl 10 så då åkte vi kl 9:30 och då var vi där förre 10 så vi gick omkring å kolla, prästen var i tid så då var de vänta på kyrkechefen som kom ganska i tid så då fick vi omkring å kolla i några begravningstället som askgravlund,minneslund och det nya stället som är bara för bebis/barn minneslund och där kommer Ida begravas nästa fredag, det är inte rikigt klart med det kommer vara väldigt fint när det är klart där med stora gravstenen massa blommer omkring denna minneslunden <3 Ida kommer begravas där först så kommer få bebis/barn som vänner där i denna minneslunden i framtiden <3 så allt är nästan klart med allt och sen efteråt så åkte vi hemåt så E fick sova och sen när vi vakna vid 13 så du gjorde ja ordning lunch till henne och sen när tomas sluta så åkte vi till Ica Maxi för att stor handla och vi handla lite myskväll med godis å chips för kvällen med film när vi hade lagt E kl 20 och denna kväll gick mkt bättre somna henne och sen kolla på film tog de lugnt sen somna vi inte förs sent på kvällen och E sov länge på lördagmorgon till kl 07


kramar kommer mer inlägg senare säkert



Av camilla - 23 augusti 2012 09:42

Nu kommer det ett inlägg som känns bra att börja blogg lite grann iaf,

Dagar går framåt för oss, Måndags var ja på kyrkis för för första gången efter Ida gick bort och de var väldigt jobbigt i för att bvc tjejen hade ingen anning att ja hade förlorat vår lilla tjej som de helt fel med allt så att jag blev stora flöder med tårar i början för att hon inte visste att jag hade förlora barnet och det står inte i i min journal att man förlorar ett barn men dem hade väl inte hunnit skicka ut det eller ja vet inte men allt löstes iaf med att prata med henne, men början när man skulle berätta för andra inne i kyskis, men det gick framåt iaf, den dagen var det inte så många mammor där så de var ganska skönt att ja slapp berätta för massor denna dag, jag var med personalen medans E lekte omkring, sen gick ja till för att boka en tid för E med vägning å längd och medans ja var hos bvc tjejen och E lekte inne i kyrkis och var var borta minst i 40 min och E lekte hela tiden och inte brydde i sig i mig medans ja var borta så de var lite skönt att ja kunde prata med henne lite, den27:E dags att veta hur mkt hon har gått upp för E så ska bli intressant hur mkt hon har vuxit iväg i lägnden som tusan och vikten ska man inte heller säga att hon har gått upp i iaf för hon är verkligen jätte tung nu så de känns i armarna hehe, gissar att hon är 78-80 lång och väger omkring 11,5 =)


Tisdag var vi in till svärmor/farmor för farbror niklas fyllde år i hela 14 år gammal, så vi fick tårta och glass, och vi stanna till 18 och sen på kvällen var bara lugn


Onsdag var det dags för kyrkis styrka igen för oss, vi gick dit så vi var där 9:30 och dagen var jobbigt för denna dag för då hade Ida varit 1 vecka gammal, och då kom de ännu flera mammor som kom skulle berätta för, då var det dags att börja sjunga och denna gång satt E hos mig hela tiden, sen var de dags att tända ett ljus för Ida och berätta för alla, ush denna gång var inte alls kul iaf men måste med beta detta så gått jag kan :) sen runt 11 så gjorde vi oss klara för att åka med bussen in till stan för jag hade ett möte kl 13 och då fick E vara med farmor medans ja var på det, ja satt i 1,5 timme å prata och de var väldigt skönt att få prata ut lite! kvällen var ganska lugn men hade en gnällig E hela kvällen för att hon inte hade sovit i ca 30 min på hela dagen, men hon hade humöret ganska upp hela kvälleh somna kl 20


kramar

Av camilla - 23 augusti 2012 09:36

Igår skulle vår Ida varit 1 vecka gammal, det var en jobbigt dag igår, tårarna bara spruta hela dagen att tänka på vår lilla ängel igår som skulle varit 1 vecka gammal, dagarna går framåt och tänker på dig varje dag och kolla på dig hela tiden på bilderna för minna vår tid tillsammans utanför magen ='( Otoligt saknad hos oss,

Idag ska vi träffa prästen och planera begravning som är nästa vecka, otroligt jobbigt just nu när de så nära med de!



Av camilla - 19 augusti 2012 10:58

Den 15:e åkte ja in på förlossning med värkar och strax efter fick vi veta att vår dotter inte levde i magen ='( hemska jag har varit med om, hon var så otrolig fin och väldigt lik sin stora syster! Ja önskar allt att få tillbacka min dotter men det funkar inte så, sörjer dig för varje dag och saknar dig himla mkt


jag får se när bloggande kommer igång måste få ta mina dagar som dem kommer och orkar tills ja känner för mig


saknar dig min underbara dotter Ida

Av camilla - 15 augusti 2012 09:00

sitter här i tystnad och tänker på dig min fina dotter, att man fick uppleva det hemska en föräldrar aldrig vill vara med för då fick du vingar och sa förväl för tidigt, du fick aldrig
ta ett andetag och få lära känna dina föräldrar och syster, fick bära dig i 9 månader och känna hur dina underbara sparkar var och sedan sekunden fick man vet att du inte levde i magen
jag fick födda dig men du fick aldrig höra dig skrika och få lära känna din stora syster som aldrig fick träffa sin lillasyster, du tog förväl för tidiigt i världen du finna alltid i våra hjärtan och glömmar aldrig hur fin du var


tisdag 14 agusti satt värkar igång kl 20:30 och då börja värkare gå igång ganska tätt, men jag kunde kontroller dem väldigt bra, sen kl 22 ringde jag förlossning och ja sa att hade sparkar och känner bebisen,
så dem tyckte jag skulle invänta när värkare blev tättare, sen hade jag värkar hela natten och kännde inte av att hon sparka, för så var Ella i hennes förlossning så jag tänkte inte så himla mkt på det,
så blev klockan 05 och bad tomas beställa taxi vid 08,


Onsdag 15 agusti mina värkar var mkt mer insiva så orka inte mer så ringde taxi kl 06:30, då ringde ja förlossning meddelande att jag är på väg, och Ella fick vara med farmor hela dagen medans jag på förlossning och tomas var på jobbet så länge tills jag ringde att han skulle komma, han kunde inte ta ledig, omkring 06:40 var jag på förlossning
kom Bm och la mig i ett rum vid förlossning, och sen börja leta barnet hjärtljud på ctg och hon hitta bara min puls och sen börja massa folk komma in och sen kom ultraljudet marskinen,
då ser jag min dotter där på skärmen och jag ser på en gång att det inte fanns nån aktivt där nån stans så då förståg jag att läkarn kommer med ett beked att vår dotter har dött, då kommer tårarna och förståg inte vad som
har hänt, kom som en chock för mig, sen fråga läkarn om jag klara av att ringa tomas men jag orkade inte så bad att han skulle ringa, så hör jag tomas säga nått i telefonen skojer du sa han till läkarn, så
tomas kom så fort han kunde och han var oss mig omkring på ca 15 min, så jag blev flyttad till ett litet rum utanför förlossningen så länge, så låg jag med värkar hela tiden i ca 3-5 min i mellanrum
flera timmar i detta rum, 

09:00 blev vi flyttade till förlossningrum och var öppen 5 cm, då börja vi prata om vi ville ses henne när hon föddes och detta beslutet var tveksam för tomas för han ville inte alls se henne men tillslut
så sa gav han sig för barnmorskan prata allt gott om att det kommer blir bättre att se henne än att inte se henne och så får ni minnas av henne i sorgen och annars kommer ni ångra eller i framtiden, och
nu blev kl 10:00 och då kom läkarn in för att sätta in Eda för att slippa få känna mina värkar som var bäst så tyckte dem, och han stack mig 3 gånger med tillslut så satt den kl 10:20, då slapp jag känna
mina värkar på ca 10 min så kände jag inte alls att jag hade värkar var så himla skönt att få sluta andas igenom värkarna.


12:20 börja jag känna krystverkar och då ringde ja på barmorskan och kollar hur mkt jag är öppen 10 cm, 12:30 börja jag krysta som bomben, och mina tårar bara sprutan för jag ville inte alls födda
henne och skrek ''ja vill inte'' hela tiden till dem, och tomas stötta mig som tusan efter varje krystverkar, han var så himla stöd för mig, kl 12:44 föddes vår underbara dotter som läggs på min bröst/mage
och då det ännu mera tårar från mig och tomas som inte kunde sluta titta på henne för hon var så fin och knäppte kort på henne när hon låg hos mig och förstår inte varför hon inte fick ta ett andetag och få titta på oss, hon låg där på mig och sova med så fridfullt ut, vi titta på henne hela tiden, var så himla fin och väldigt lik sin stora syster,
vi hade henne hos oss hela tiden sen blev jag sydd 2 stygn och massa prover på moderkakan som såg väldigt fin ut, och tog prover på navelsträngen och massa prover på mig, blev säkert 10st rör och sen blev vi rullade in till detta rummet som låg utanför förlossningen och hade vår dotter under lakanet och inte ligger skriker gör ngt ljud ifrån sig, ser personer utanför och ler mot oss och själv så kunde ja inte göra det för detta var ingen rolig dag, då blev vi lämnad från barnmorskorna för oss själv med vår dotter
inne hos oss och fick titta på henne vid mig på armen,massor mer tårar spruta hela tiden,

Jag skrev aldrig i början när jag fick veta att vår dotter var död i magen så ringde jag till min pappa/morfar, mamma/mormor, morbror Jimmy, morbror fredrik och moster Eva och så farmor/tomas mamma och farfar tomas pappa och farbror nilkas, vi tänkte att dem skulle få veta första av vår händelse  och det var så tungt att få berätta att vår dotter har dött i magen och så omkring 14 så tog barnmorskorna iväg med vår dotter i ett rum hos dem, så kom Ella och Farmor till oss och Ella ville inte alls vara hos mamma för jag tror hon kännde av ngt som har hänt, sen var dem hos oss i ca 1 timme. Efter 15:00 efter några timmar fick vi se vår dotter igen som låg i Änglasängen och bädda fint för henne och hon var så fridfullt ut i denna fina sängen och knäppte mera kort på henne och tog vi farväl för vår fina Ida född kl 12:44 den 15 agusti och vägde 3726 gram och 53 cm lång, stor saknad och älskad, du finns alltid i våra hjärtan, glömmer aldrig dig


Ännu har vi inte fått veta som hände vår dotter som var så utverklad och fin bebis när hon kom <3


Jag kan säga att förlossning var snabb och smidig som helst är så nöjd med den

Av camilla - 14 augusti 2012 21:08

Nu ikväll när ja la E för kvällen så har de kommit några förvärkar så pass att ja kansken får åka in på förlossningen men än så håller värkarna i några sek i varje 10-15 min, så man får se om ja måste ringa förlossningen å höra om de håller i  flera timmar, hon är så pass rörlig i magen än så fort förvärkarna kommer så är hon still iaf och magen stenhård



håller tummarna att man får ha bebis imorgon eller så blir ja inskriven efter ultraljudet imorgon bitti


kramar


Älskad Från Första Stund, Njuter mina dagar som mamma

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Instagram: mammacamilla88

Instagram

Ella 2011-04-21

 

ÄnglaDottern Ida 2012-08-15

  

Den 15:e Agusti 2012 kl 12:44 föddes vår andra efterlägtad älskade dotter Ida stilla, fick aldrig känna hur livet var utanför denna värld

Hon vägde 3726 gram och var 53 cm lång, hon var så perfekt och fin liten flicka och väldigt lik sin stora syster Ella och strax efter fick vi veta att vi hade förlora henne i magen, Otrolig saknad, älskad och vi kommer alltid minnas dig <3

Isac 2013-11-13

 

Emilia 2015-08-20

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards