Alla inlägg under januari 2012

Av camilla - 31 januari 2012 19:37

måndag vakna E kl 04 och bara skrek och grina, inte vill sova så tomas gav upp och la henne i vår säng. hon somna om iaf till kl 06, och vi har bara varit hemma hela dagen för man var borta hela helgen och så det blev bara skönt att stanna hemma hela dagen, E var glad att vara hemma hela dagen och man märker att hon tycker om att vara hemma för hon kollar runt och leker med sin leksaker och blir helt uppspelt och skiner upp med glädje, hela dagen har varit lugn och sen till kvällen somna hon oroligt och vill inte alls sova i sin säng men till slut så lugna hon sig och somna =) skulle ha varit på mammagruppen idag men det blir på torsdag ist, då blir det buspalatset =)


idag vakna E kl 05:20 och la ner henne i vår säng så länge tills jag vakna mina ögon och vakna till, så då gick vi upp kl 05:40, lite ovant att kliva upp denna tid och tiden är så seg tills det blir ljust ute, och E var vaken i 3 timmar som vanligt när det är jag som kliver upp med henne på morgonen, Mamma är mkt roligt att vara med på morgon hihi =) hon somna kl 09 ute i vagnen, Ja försöker med allt och att hon kan sova i sin säng ibland inne men det funkar inte så bra för hon börja grina på en gång, då ger man upp och lägger henne ute i vagnen ist. När E somna så var ja så trött och ja gick la mig och sov i 1 timme till och var så skönt att sova lite och bli utvilad,  sen vakna E omkring 10:30 och sen skulle vi in till stan men efter E hade fått ii sig sin lunch, så vi tog bussen som gick 13:30 och åkte in till stan och gjorde ärnde och sen åkte vi hem igen med bussen kl 14:20 och tillsllut somna E i bussen kl 14:30 och då var man hemma och E sov ute i vagnen och sen när E vakna så gjorde vi ordnning middag, Det är så här för tiden att vi ger E våran mat på middagstid och burkmat på lunch, så hon fick korv med markarner och det tyckte hon om, hon är så duktigt att ta maten med händerna med pincettgrepet men hon får göra så medans hon lär sig äta själv med sked :) men när vi ger lunchmaten i burk och då vill hon inte äta alls, hon vill alltså äta själv märker man och kollar på mat tallriken och men till slut så tilllåter hon att man ger henne efter nån minut, vet inte man ska göra med burkmaten och blir så kladigt om hon ska äta själv för att det är så plaskigt

man hittar väl ngt sett :)


Lite bilder från dagar 


     


 

Av camilla - 31 januari 2012 15:47

fredag


tomas åkte och hämta hyrbilen runt  kl 09, och var inte hemma förrs kl 9:15, och då skulle man få till hyrbilens bilbarnstol och vi har så himla krångel så vi blev så les så att vi byte till babyskyddet ist så hon fick ha den så länge, runt 10 kom vi iväg mot sundsvall och då ringde maria som vi skulle åka hämta den andra bilbarnstolen som vi ska ha nu för tiden, men hon fick ha babyskyddet hela dagen som inte gjorde så mkt, då möte vi Maria i sköns kyrka och följde henne hem till henne, då gick man hem till henne och hämta bilbarnstolen och sen raka vägen in till birsta, då var man där ommkring 11:30, då gick vi inne i birsta city och kolla runt och kolla om man hitta barnkläder till E, och vi hitta massor, blev mkt kläder hem isf, blev 1 par byxor, 1 par skor, 8 st body och till syrrans dotter, och sen när vi var klara i birst city så gick vi in till ikea, gav E mat och sen gick vi runt och kolla, vi hitta massor grejer som behövdes till E förråd i köket, hehe, sen for vi till barneshus och köpte spänden till bilbarnstolen som inte fanns till den, kosta 169 kr

vi var klar ungefär inne i birsta kl 16:30 och åkte hem och då kom man hem runt 18 och var skönt att skönt att komma hem och ta det lugnt innan E skulle gå lägga sig, E var så snäll hela dagen och hon somna snällt kl 19 på kvällen =)


Lördag


E slog upp ögonen kl 06:45 och fick välling kl 07, och sen gjorde man ordning allt, packa ihop alla flickkläder som syrran ska få låna så länge i str 50-62 och sen gick tomas ut och fixa bilbarnstolen och denna gång gick så bra för vi fick beskrivning hur man skulle göra på barneshus,  så det gick fort för han denna gång, och vi åkte kl 08 och for iväg mot östavall till mamma, jag ringde syrran när jag var i borgsjö och hörde om hon var klar, men det var dem inte så vi åkte in till dem och lämna kläderna och babyskyddet, och då fick man se en liten Ejira som i babykorgen så liten docka, E undra vad det var som låg där inne, och då hjälpa ja syrran och ta upp henne från babyskyddet och ja blev så förskitig för hon var så liten och väga inte ta henne, var fjantig man är hehe, men då fick E amma henne första innan vi åkte iväg till mamma, och jag fick klä på Ejira och hjälpa till med sånt medans syrran fick vila, då gick ja igenom kläderna som E har haft och de blev rosa, ´sen var vi klar runt 11:30 och syrran och ante tog egen bil och åkte vi mot mamma, och när vi kom ffram så fick vi kaffe och tee, Hela dagen där var så trevlig och massa snack och hjälpte syrran med lite tips med ammning som jag gjorde förut när ja amma E denna tid när jag gjorde det, hon tyckte om denna tipset iaf och var bekvämnt =) hihi E fick kolla på Ejira medans mamma hållde henne och hon titta på och kännde på henne men hon ser mer att det är en docka hehe, men hon var ändå förskitig, sen var vi klar hos mamma omkring kl 15 och då for vi till pappa och äta middag och det blev lasange och E var jätte snäll och ganska lugn, Mina småsyskon var där som är 5 och 6 år gammla, och E tyckte om dem och busa med dem, E tycker om äldre barn och dem är intressant för dem babblar hela tiden och ger henne saker och gose djur =) och vi var klar hos pappa kl 17:45 och for vi hemåt och resan gick bra och E sov hela vägen, men denna bilbarnstolen gör så E hänger ner med huvudet och vi måste köpa en sovpåse eller va dem heter för bilbarnstolen, men resan gick ganska fort hem, vi var hemma innan 20 och då gjorde vi ordning E med pyjamas och fick välling och sen la vi henne i sängen och hon somna på en gång, och vi tog det lugnt och la oss tidigt på kvällen :)


Här kommer kommer några bilder i helgen =)


       


Av camilla - 25 januari 2012 20:38

       


Dem två första bilderna är att E gillar lägga nappen så här när det massa bus på g =)


dem andra bilderna får hon smaka nyopnsoppa för första gången och hon tyckte om det även att det var jätte svårt att dricka från ett glas och hon skriker till att mamma inte ska hjälpa mig och jag kan själv hehe och Älskade det och var så gott

Av camilla - 25 januari 2012 19:40

Här utvärderar jag min graviditet<3

 

När fick du reda på att du var gravid? 22 juli 2010


Hur fick du reda på att du var gravid? jag kissade konstant, tog flera test för att jag skulle fatta att jag var gravid =)


Ungefär när blev du gravid? 3 juli


Hur reagerade du? Jag vart jätte glad, Ängligen plus efter lång presess


Hur tog pappan det? Han var så glad och längtade jätte mkt


Var graviditeten planerad? Absolut <3


Vilken vecka födde du i? V.42+4


Mådde du illa? Nej mådde jätte bra i hela graviditet


Hade du halsbränna? Ibland men mest på kvällarna när man skulle sova efter v30


Hade du ont av foglossning? Aldrig


Hade du mycket vätska i kroppen? Nej inte som jag märkte av


Fick du några bristningar? Ja jag fick bra mycket mer på magen och på sidvalkarna


Fick du en hormonrand? nej det hade jag inte


Var du extra känslig? nej inte som jag tänkte på


Kissade du ofta? Kissade mkt efter v30


Hade du några gravidcravings? Jag åt allt onyttig saker


Hur mycket gick du upp i vikt? 16 Kg :)


När kände du dom första sparkarna? V.26


När kände pappan dom första sparkarna? strax efter jag kännde v26


Sparkade han/hon mycket ? Det var lugnt i magen enda till v26 sen var fullfart i magen hela tiden


Fick ni en pojke eller flicka? JAG fick en underbar liten flicka <3


Vad trodde du att det var? Vi visste innan va vi skulle få, men jag hade endå en känsla att det var en flicka i magen


Vad trodde pappan att det var? En Flicka


Vad funderade ni på för namn? Vi hade många namn


Vad fick bebisen för namn? Ella


Hur många ultraljud gjorde ni? 2 :-)


När var bebisen beräknad? 2 April 2011


När födde du? 21 April 2011


Vart födde du? Hudiksvalls BB


Vilka var med på förlossningen? Tomas<3


Var du nervös inför förlossningen? I början var jag det, sen närmare jag kom så blev det lugnare tag =)


Vad använde du för smärtlindring? Lustgas


Hur lång tid tog det? Åkte in 20 April för igångsättning kl 08, ingeting hände fick avbryta kl 00, sen start igen 21 April kl 10, vattnet gick 10 efteråt vid den tiden, sen kom hon inte förrs kl 23:22 samma dag, blev 23 timmar


Hur lång tid tog krystskedet? 1,5 timme


Hur födde du? vaginalt

Av camilla - 21 januari 2012 14:10

Jag skrev förut med att E sov dåligt i flera veckor, så kom fram att göra 5-minuter metoden och den har gått så otroligt bra framåt för tjejen, det gått 3 dagar sen jag börja och har varit så skönt slippa bli väckt på nätterna hela tiden, Nu om hon vaknar på nätterna så slipper man springa dit och trösta henne så nu somnar hon självment och har förstått att man ska somna om! =)


Så här har det gått:


dag1- 15 min

dag2- 10 min

dag3- knappt 5 min


hon kan vakna 1 gång vid typ 30-60 efteråt men då går man in säger gonatt och puss och sen sover hon hela natten igenom =)

Av camilla - 21 januari 2012 13:57

 

Nu har vår underbara tjej blivit 9 månader, när man tänker så har det gått otroligt fort framåt, Man tyckte man var nyss varit på förlossningen!

Dagar går framåt och i framsteg hela tiden för tjejen vår =)


Ella tycker om: Att man börja sjunga för mig så börja jag oxå sjunga tillbacka och diggar för musiken, Älskar musik och video på youtube, att man jagar mig när jag kryper iväg, hissar mig i lyften, springer iväg med mamma och pappa när dem håller i mina händerna och när mamma eller pappa jagar, borsta tänder,  


Ella inte tycker om: Byta blöja, klä på mig och bli utråkad 


Ella äter: frukost, mellis,lunch,middag,kvällsmål


Ella sover: 2 tupplurar på dagarna


Ella kan: hon har tagit alla framsteg som man tycker så har inte så mkt att skriva om just nu =), hon har gått 5 steg utan stöd


Ella klädstorlek: har i str 74 i nästan alla kläder men kommer mer in i 80, har str 80 i pyjamas


Ella är: glad,bestämd,nyfiken

Av camilla - 19 januari 2012 10:49

Hejsan det var ett tagsen ja skriv,


Vi haft en jobbig period med E som vägra somna för sig själv i flera veckor, vakna i samma tid på natten kl 00-01 och vägra somna om, då har vi lagt henne i vår säng och inte haft ork att hålla på att försöka somna henne och då har vi lagt henne i vår säng på en gång, har tagit krafterna i kroppen oxå så man varit trött att hålla på skriva på dagarna har varit, men ska skärpa mig


Då fick man tips av en vän att göra 5-minut metoden, och den gjorde jag igår kväll och gick så himla bra, då gjorde man sina rutiner som vanlig på kvällen, pyjamas på 18 och gröt och sen massa mys och lek framför tv, sen fick hon välling 19:30 och sen fick hon smälta vällingen till 19:45, då la jag henne i sängen omkring 19:50, då gick ja därifrån rummet, då börja hon gallskrika som vanligt, jag ställde mobilen på 5 min och då gick 5 min och hon skrek fortfarande dem 5 minuten som gick, då gick ja in gav henne en puss och sa godnatt, då ställde ja mobilen igen, hon skrek lite lugnar denna gång men fortsatte ändå, sen gick 5 minuter igen, gick in sa godnatt och puss och sen ställde ja mobilen igen sen hade dem 5 minuter gått och det var tyst hos henne och hon har somnat på 10-15 min, var inte jobbigt som jag trodde och var så skönt att hon lyckas somna för sig själv nu =)

hon vakna igen ommkring 20:30 och då gick ja in sa godnat och puss, och somna på en gång, sen vaknar hon inte på hela natten,  men jag själv vakna 3 gånger ist och tyckte de var så ovanligt att inte ha E i våran säng, hehe

Hon sov enda till kl 07:30, och var så himla skönt att få sova ut iaf, men ja vakna 07 och kunde ändå inte somna om så jag gick upp med henne när hon vakna, och hon blev så glad när man kom in i rummet och lyfta upp armarna och ler på mig :)

sen satt man på barnkanalen satt titta på det till kl 08 och då fick hon välling, sen massa bus med henne hela morgon, sen när hon börja bli trött så blir hon jätte famnig och säger till mig att det dags att sova förmiddaglur nu, hon somna ute i vagnen kl 9:30 och sover fortfarande



Ha en trevlig dag

Bvc

Av camilla - 12 januari 2012 16:29

blev lite fel med gissning iaf med både vikt och längd


hon väger 8690g och 72 cm lång


gått upp 440g och 3,2 cm lång på 2 månader, det är väldigt lite men så länge hon är pigg och glad så ska man inte behöva oroa sig säger bvc, hon rör sig så himla mkt så tar på vikten men går bra ändå, hon följer iaf längden och vikten kurvan jätte bra även att hon inte gått mkt, vi får ta lite mera fett i hennes mat sa hon så kanskne det går bättre gå upp


bvc sa att hon är väldigt duktigt och glad tjej, hon har blivit mkt framåt än hon var förut när hon var yngre, då känner man sig lugn att man får såna kommentare


då ska man tillbacka när hon blir 10 månader kontroll



Älskad Från Första Stund, Njuter mina dagar som mamma

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Instagram: mammacamilla88

Instagram

Ella 2011-04-21

 

ÄnglaDottern Ida 2012-08-15

  

Den 15:e Agusti 2012 kl 12:44 föddes vår andra efterlägtad älskade dotter Ida stilla, fick aldrig känna hur livet var utanför denna värld

Hon vägde 3726 gram och var 53 cm lång, hon var så perfekt och fin liten flicka och väldigt lik sin stora syster Ella och strax efter fick vi veta att vi hade förlora henne i magen, Otrolig saknad, älskad och vi kommer alltid minnas dig <3

Isac 2013-11-13

 

Emilia 2015-08-20

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards