Alla inlägg under november 2010

Av camilla - 20 november 2010 19:36

Då är man hemma från en dag i birsta =) gud vad trött jag är nu, Idag var man fråga om barnvagnen på barneshus,  denna vi valde tillverkar dem mer i v51 och då skulle vi få den i januai om jag bokar den till veckan, det blev en Emma Ljung Edge duo kombi  och med färg  Pro Brodreaux och de är färger av lila/svart,vit och silver =) sen valde vi en Akta groco bilbarnstol =), jag köpte en gravidsmycke se om den är jätte bra =) Hämta ut babyboxen oxå =) 

Blev inget åka till hudiksvall ikväll så det blir imorgon eftermmiddag ist =) Då kommer vi in där det är nästan dags för Tacos =) Gud vad gott längtar



ha en trevlig kvälla alla bloggare

Av camilla - 20 november 2010 09:01

Idag blir de birsta med älsklingen =)  vi ska åka till barneshus och se på vilken barnvagn det kommer bli så vi är säker vilken vi vill ha oxå fråga om de någon leveras tid på den eller om dem har en inne redan så man kan köpa den på en gång men jag tror de är för tifigt att köpa en nu om man får den å en gång, då väntar vi till December/januari=) ska kolla på barnbilstol på en gång när man är där =)  Ska hämta ut babyboxen som man får gratis när man väntar barn =) Det är verkligen rikigt bra saker som ligger där inne i boxen =) Vi ska säkert in på IKEA oxå kolla lite saker kanska äta julbord där vi får se =)  Sen ikväll så kanske vi åker till hudiksvall å sover över hos Äsklings mamma, Vi blir bjuden på tacos där imorgon  så vi kanskne åker oxå imorgon vi får se hur vi orkar =)  De ska bli jätte gott =) 


Ha en bra dag  kramiz

Av camilla - 20 november 2010 08:53

Här kommer lite bilder på magen     



Kroppen: Vissa kvinnor får vattenansamlingar under den senare delen av trimestern. Det kan man avhjälpa genom att dricka mycket, på så sätt rensas kroppen från slaggprodukter. Halsbränna och sura uppstötningar är också ganska vanligt, undvik fet eller starkt kryddad mat. Mindre mål och mineralvatten kan lindra. På apoteket finns det tabletter och flytande medicin som neutraliserar magsyran.

Fostret: Nu överförs antikroppar från mammans blod till fostrets för att skydda det vid födseln. Fostret har nu alla sina kroppsdelar på plats och ligger och samlar på sig mer fett som näringsreserv. Hjärnan har i stort sett fått alla sina nervceller. Nervcellerna utvecklas framför allt under veckorna 10–20. Detta är en extra känslig tid, men efter det är risken för hjärnskada mycket liten. Barnet är fortfarande väldigt outvecklat och skulle inte kunna överleva utanför din mage.



vikt: 83                  + 1 kg uppåt

Av camilla - 19 november 2010 20:40

Idag har man varit i stan å träffa först min kontaktperson sen efter jag hade träffa henne åkte jag till timrå och träffa en kompis =) Fick träffa wilmer go vad sött han är :D  Är så längtar till vår lilla prinsessa här nu =)  det är  ett tag kvar till hon vill komma ut =)  Idag hämtade jag ut paket som jag beställe för  2 veckor sen..  Gud vad söta barnkläderna var å min fina jacka =) 

orkade inte knäppa kort så ni får se när hon har på sig dem ist =) 


ha en bra kväll =)

Av camilla - 19 november 2010 08:01

Då var man vaken tidigt imorse, blev först väckt av en katt som spyr hela tiden.. sen försöka sova igen å de funkade inte plus den andra katta ska ut å hon gnäller som en liten bebis :P hehe släpper ut henne sen ska in lika fort, det är 10 - i kvissleby idag, usch ska man till stan i denna kylan, bäst klä på sig nu..

Kan min Jacka komma nu så jag kan få en lite större jacka, den jag har är för liten just nu =/ magen växer som tusan nu =) så jag vill ha den nu hehe får kanskne paket idag för se om man får avyn i postlådan idag annars får man vänta till måndag, herrugud har fått vänta nu i 2 veckor på den jaja


Idag ska man träffa min kontaktperson Anna i stan kl 11 å det blir bara en fika och prata,  Sen måste man till försökringskassan lämna in morderkapintyget oxå, sen ska jag åka till en kompis i Timrå å hälsa på, Ska  få träffa hennes wilmer som är 10 månader, det var ett tagsen jag såg honom, när han var bara 3 månader gammal,  Det ska bli trevligt :D

Ska vara hos henne tills Äskling har hört av sig när han åker från Hudiksvall =)

Då är det bara ta skydda sig hem å kolla i postlåda om man har fått avyn å gå ner å hämta paket, Då får man ett set av 31 delar av barnkläder, Kan knäppa kort så får ni se och min jacka, mammabyxa oxå =) härligt med nya byxa har lyckas tagit sönder dem andra jag har hehe..


Ha en trevlig dag  

Av camilla - 17 november 2010 09:47

Tiden går så fort är i v20+3 idag å allt känns underbart men ändå jobbit börja få ont i bäkenbenet å sendrag där, börja känna mer jobbigt att börja gå =) det är ändå skönt att vara ute gå i ca 40 min varje dag =)  Går mötee Älskling när han har slutat jobba =) då får jag motion ^^ börjar känna mer vår lilla flicka som rör sig i magen, ibland kan man känna en liten spark, eller så är det bara en liten puff =) men hon ligger å rör sig jätte mkt på morgon å när jag sitter still i soffan,  Magen ser ut som melon å fin form =)


ha de bra hej svejs

Av camilla - 15 november 2010 09:30

Då var det dags igen gå till barnmorskan å prata  v20=)

Vi pratade om allt möjligt,  

Fick höra hjärtat på vår flicka, Hjärtslag på 144/slag

Blodtryck 110/70 å det var jätte bra =)

ska skicka in moderskapintyp så fort som möjligt =)


Mycket komma ihåg nästa möta med barnmorskan ska dit 14 december igen å då är jag i v24 =)  Då är dags att ta stick i fingret alltså blodprov, kissprov, blodtryck, mätta magen, lyssa på hjärta å vikt om jag vill =)  ska väl börja prata om föräldragrupp å allt annnat säkert =)

Av camilla - 14 november 2010 12:01

Nu har man gått halvs väg av graviditen bara 20 veckor kvar till förlossning, det har gått fort känner som jag var nyss nygravid =)


Vecka 20



 

Kroppen: Det börjar synas att du är gravid även utanpå kläderna. På vissa börjar naveln sticka ut en aning.









Vissa lider av halsbränna och förstoppning, vilket är helt naturligt. Det orsakas av att musklerna runt tarmarna och magmunnen inte är lika strama som förut. Motion, rätt kost och att hoppa över kaffe och stark mat kan underlätta. Man får också lättare hål i tänderna och ibland svullet eller blödande tandkött.

På de rutinmässiga barnmorskebesöken brukar man göra en del undersökningar för att följa fosterutvecklingen och för att se eventuella avvikelser i mammans hälsa.
Vid varje besök mäter man blodtrycket, kontroller barnets hjärtljud och mäter mammans mage. Vid vissa besök kontrolleras även blodvärdet, urinprov och blodsocker hos mamman.

På vissa barnmorskemottagningar ordnas ett gruppmöte, där man får information om föräldraförsäkring, kosthållning, amning med mera. Man kan också prata om hur man kan lindra besvär från rygg och bäcken. Du kan till exempel få hyra ett stödbälte för att minska bäckenbesvär.


Fostret:
Fostret växer mycket under den här tiden och är cirka 25 centimeter långt och väger runt 250 gram.

Huden utvecklar nu ett gelélikande lager som kallas vernix, det skyddar huden från fostervattnet. Under mjölktänderna bildas de permanenta tänderna.


I helgen har jag tvättat alla flick kläder som jag fick av mamma,

det blev en nästan en hel Ikea påse, Jag har gjort en list till att köpa till barnet =) Det blev en jätte bra lista iaf ^^  Var hos pappa på farsdag vi fick älgstek å tårta och vi sov över så vi kunde ta tåget kl 06:23 från erikslund för jag skulle vara hos barnmorskan kl 10 på måndag


Kramar


Älskad Från Första Stund, Njuter mina dagar som mamma

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Instagram: mammacamilla88

Instagram

Ella 2011-04-21

 

ÄnglaDottern Ida 2012-08-15

  

Den 15:e Agusti 2012 kl 12:44 föddes vår andra efterlägtad älskade dotter Ida stilla, fick aldrig känna hur livet var utanför denna värld

Hon vägde 3726 gram och var 53 cm lång, hon var så perfekt och fin liten flicka och väldigt lik sin stora syster Ella och strax efter fick vi veta att vi hade förlora henne i magen, Otrolig saknad, älskad och vi kommer alltid minnas dig <3

Isac 2013-11-13

 

Emilia 2015-08-20

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards