Alla inlägg under juli 2011

Av camilla - 15 juli 2011 19:32

Ella vaknad kl 04 imorse å dags å äta för henne, då somna om igen och vi vakna igen kl 06:30, blev väckt av Tomas för han stängde dörren hårt.idag gick vi till dollar store och handla till fredagsmys, de blir fredags mys hemma så jag köpte en stor plastbuke, chips och Loka till dricka :) när man gick dit så grina Ella så mkt att man fick ta upp henne i famnen till jag kom in till dollar, då la jag ner henne då blev hon gladare fick kolla omkring, medans jag plocka godiset, sen gick vi hem, Ella somna halvs väg hem och när man kom hem så vakna hon igen, hon har inte sovit så mkt idag, hon sov mellan 12 till 13, sen busa man med henne, hon tycker om de så mkt att hon skrattar, sen lyssna och sjung jag för henne på låtar, hon tycker att mamma sjunger för henne :)sen kom Tomas hem å då blir hon så glad att se pappa :) vid 16 gick vi till svärmor och hämta våra kläder som vi har beställt, men så klart fick vi bara några plagg så tomas är så förbannad på dem att dem inte ger oss alla kläder vi skulle ha, menmen vi blev nöjd med kläderna som man fick nu iaf, jag fick jeanskjol, 2 st leggnings och 2 st linnen, Tomas fick bara sin skjorta och badbyxorna. Ella var övertrött ikväll för att hon har varit vaken mkt idag, så hon fick mat kl18:30 sen somna hon vid 19, se hur länge hon sover imorgon, då är de dags för Tomas å kliva upp med henne så jag får sova ut lite :) han är så snäll att man får sova! Nä nu är de dags för mig att börja Gyma på veckorna och jag har bestämmt att jag ska börja när Tomas har semeter den 25:e i en vecka men jag ska iaf träna efteråt när han börjar jobba igen, då ska jag gymma på eftermiddag när han har kommit hem så han kan ta hand om Ella medans jag träna, jag ska träna minst 3 dagar i veckan å vila 3 dagar :) blir säkert att jag träna 1-2 timmar varje pass, jag kommer mer fokusera att träna mage och mina ben så att jag får tillbacka min fasta ben som jag hade förut och mage hehe

Av camilla - 14 juli 2011 19:55

imorse vakna Ella kl04 å var hungrig, sen somna hon om då sov vi till kl 07 :) så skönt att få sova ut 1 timme till :) glad jänta på morgon och då blir mamma oxå glad:) på 1 timme så var hon hungrig igen:) idag ville hon inte alls sova vid 09 :) så då var hon så social å ville prata och leka :) men till slut så var hon trött vid 10:15 och hon vakna igen strax förre kl 11, sen var de dags att äta igen vid 11:30. Efter hon hade ätit klart så gick vi ute så vi fick frisk luft, hon tycker de är så skönt att vara ute å gå med barnvagnen:) hon var vaken en stund i vagnen å kolla runt, jag gick till min förre detta barnmorska och fråga om mina p-ring, så klart var dem redan utskriva på Apoteket, sen somna Ella så då gick jag å kolla i åhléns en snabbis:) hitta en snygg väska för 200:- men den får vänta tills man får pengar igen. Jag gick in till fyren och tog en lunch det blev toast med sallad med vitlöksås Gud va gott de var :) Sen gick man hem så klart kom man på att man skulle gå till Apoteket med orkade inte gå tillbacka, då varan hemma igen, Ella har varit väldig klänger vid mig hela dagen ville inte alls vara nere i babygymet å leka, hon ville leka med mig mer idag :) Gud va hon har roligt att se sin egen spegelbild och pratar till sig själv:) då kom Tomas hem kl15, då somna Ella i ca 40min å vakna igen, var de dags för mat för Ella igen innan vi gick till gammalmormor å fira hennes födelsedag, vi fick jordgubbtårsta saft och kaffe! Sen gick vi hem kl18 för de var nästan dags för Ella att sova för kvällen, då kom man hem vid 18:30, då var de dags å ta på pyjamas och d-droppar, sen fick hon mat och sen några gråt när hon låg i sängen och tappa nappen men nu sover hon gott i sängen :Dkramar från familjen

Av camilla - 13 juli 2011 20:30

imorse vaknade Ella kl 06 strax förre innan pappa Tomas klev upp så ville hon oxå upp :) varit så här i 2 dagar så härligt att man kan få kliva upp samma tid varje dag :) då kollade vi på barnprogram å de gillar hon göra på morgon, blicken fasnar liksom nästan när hon ser på det :) hihiRunt kl halv tio så gick vi ner till stan, vi gick till dollar store å handla först innan jag gick in till babyproffsen och köpte ett regnskydd till barnvagnen! man kan liksom säga att de känns verligen konstigt att ha en fyrljulade barnvagn och alltid haft en treljulad sen Ella var nyfödd, men den var ändå väldigt bra för henne för att hon har bra plats nu på liggdelen:) nu tycker hon att de mysigt att ligga i den:) sen när Tomas kom hem kl 15 så fick han ta över med Ella medans jag gjorde mat till oss, de blev korv med hemmagjord potatismos. sen efter så gick vi till svärmor å fika, jag har fixa så jag kan ha en kjol så jag lånade symarskin så jag kunde göra det :) klippte sönder 2 st klänningar dom jag inte kunde ha längre, den blev så fin och den sitter jätte bra och är så nöjd med den :) idag har Ella skratta åt sin egna spegelbild Gud va söt hon var när hon flina å skratta i samma gång :)underbaraste dotter man kan säga, mamma å pappa älskar digkramar

Av camilla - 12 juli 2011 20:18

imorse vaknad Ella först kl 03 å va hungrig, sen somna hon om till kl 06 men hon ville inte alls somna om, hon var väldigt pigg så de var ingen ide att hon skulle försöka sova igen.idag har de varit solit idag, så Ella å jag vara bara inne till kl 13:00 då gick vi till stan, blev rädd att åskan skulle komma in när jag kom dit men jag klara mig, runt 13:30 så var vi till BVC vägde Ella nu väger hon 6280 gram och 62 cm lång :) växer som hon ska :) När vi var klar så börja de spöregna, fick vänta några minuter innan de blev uppehåll, tog typ15 min inna de lugna sig, då gick jag fort till buss station å åka med bussen som gick 14:20 :) Gud va de åska när vi var ute och Ella bara sov i vagnen så gott :)så kom man hem så vara de dags att äta så vi åt snabbmat idag blev pizza å kebebrulle, sen kl 16:30 var de dags att gå ner till stan igen å vänta på svärmor skulle komma å hämta ut vår nya barnvagn :) gud vad snygg den är :) det är en crescent classic i färg röd/svart och både ligg/sittvagn :) får se om Ella tycker om den imorgon efter provkörning hihi :D nu sover lillgumman å sover gott för kvällendet är dags för Ellas första vaccation den 25:e :) blir vägning å mättning oxå



så här ser liggdelen ut =)

 


Här ser ut den på sidan =)

 

Av camilla - 11 juli 2011 19:17

Ella har varit duktigt i 3 dagar för hon har somnat i sin säng för sig själv så skönt att slippa somna henne i famn nu:) hon börja bli så tung, vi har börjat att hon får gå lägga sig 19-20 tiden å då sover hon till kl 04-05 på morgon och får mat sen somna om igen till kl 07-08 :) Idag vakna hon kl 04 å var hungrig sen somna hon om och vi klev upp kl 07 i morse :) har varit varmt idag i lägenheten, har varit inne i tvrummet hela morgon, runt 08:30 var Ella hungrig igen sen låg hon i babygymmet å lekte sen runt 10 så la henne i sin säng och hon sov hon i 2 timmar, runt 12:30 åt hon igen sen gick till svärmor och tog en fika, förre15 gick vi igen och köpte lite grann i Ica, Tomas var redan hemma förre oss och var orolig att han inte fick ta i mig på telefon sen var vi hemma på några minuter innan han sa att han skulle ute å leta efter oss, fick lite skäll av honom att jag inte svara heheIdag skratta ella som en tok när jag gjorde roligt ljud åt henne :) hon är väldig social när man leker med henne :) vi la Ella nyss och hon sover så gott i sin säng nu:) hon gillar våran fläkt i sovrummet :) så skönt tycker hon att de är svalt i sängen sin :Dimorgon vägning och mättning för henne :) får väl tid för vacciation för henneKram

Av camilla - 10 juli 2011 13:55

idag gjorde Ella ett framsteg i utverkligen, hon vänder sig från mage till rygg :) hon gjorde nästan tvärtom också från rygg till mage :) video kommer sen som bevis :) hehe




3 månders bebis utverling

Motorik : häver sig upp armarna

Huvudet blir mer stadigare och bebisen kan häva sig upp på armar när den ligger på mage. Gripreflexen avtar och det går att exempel släppa taget om ditt finger. De flesta tycker att det är roligt att försöka "boxa" till saker som hänger och dingla eller skackar på leksaker,som skallror.

Många blir fascinerade av sin spegelbild.



Ella har varit stadig om huvudet sen hon föddes, gripreflexen har hon inte fått till rikigt men de är i god väg iaf


*Blicken kan slutade från en sak till en annanUpptäcker bebisen något intressant kan den vrida huvudet i 90 grader.



Nu börjar den också träna på att koordinera blicken med handens rörelse. Ella kan verligen hitta något intressant så ligger hon vrider huvudet i 90 grader :)



Kommunikation: ler mot främmandeBarnet blir allt mer nyfiken och går in en av livets mest sociala perioder. Han eller hon ler mot vilt främmande människa i affären eller på buss.


Det kan man säga om att Ella gör iaf när de kommer främmande personer å prata med henne så kommer de ett smile fram:)



*Din bebis älskar när du pratar.Den lyssnar med hela kroppen, gapar gärna stort och försöker härma dig. Många barn tycker också om musik och att man sjunger för dem



Mat: Äter oftare

Aldrig kommer bebisen att öka så mycket i vikt som den gör under denna tiden. Runt tre månader har många barn en tillväxtperiod då de vill äta väldigt ofta, kanske varje timme, under en vecka. Många barn har blivit efftektivare på att äta och suger inte lika länge som tidigare. Fem minuter per gång kan räcka.


Kanske är så för Ella nu att hon vill äta så ofta och grinig på kvällarna för att hon är hungrig hmm


Ella har börjat regera på när man säger hennes namn så tittar hon på :) Kramar

Av camilla - 9 juli 2011 20:47

nu var det ett tagsen man skrev!jadu var ska man börja nån stans :)har redan gått hel vecka sen man var ner till Sundsvall och kolla på grejor,jo förra helgen så var vi tre ner till morfar och mormor å hälsa på :) allt gick så bra, Ella var så glad få träffa dem:) vi har märkt på Ella att honGillar mest att man börja prata med henne och sen kan man ta henne i famnen omMan inte gör så då börjar hon grina och inte vara hos dem! regler att man kan inte bara ta barn från famnen från föräldrarna!jag har handla mycket kläder åt Ella, massor på storlek 68 för de är inte så länge kvar tills Ella kan ha dem:) blev mycket köpt i Sundsvall på cubus som var mycket rea där så vi tog chansen då föratt cubus finns inte i hudik:( blev 9 plagg för 400:-Ella har början gallskrika mellan 19-19:30 kan vara mindre, de har varat i 2 veckor nu och de börjat blivit bättre, hon gillat vår fläkt som vi har i sovrummet och hon sover så gott nu har varit så varmt i lägenhet som tusan och förstår inte vad de kan vara, vi vändrar och lyckas inte bättre, och man kan inte ha dörrar å fönster stängd då blir de bara värre i lägenheten:( Ella har blivit duktigt att ta mer grep om saker och gillar babygymmet som hon fått av hos, idag vände sig Ella nästan från rygg till mage :)


Älskad Från Första Stund, Njuter mina dagar som mamma

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Instagram: mammacamilla88

Instagram

Ella 2011-04-21

 

ÄnglaDottern Ida 2012-08-15

  

Den 15:e Agusti 2012 kl 12:44 föddes vår andra efterlägtad älskade dotter Ida stilla, fick aldrig känna hur livet var utanför denna värld

Hon vägde 3726 gram och var 53 cm lång, hon var så perfekt och fin liten flicka och väldigt lik sin stora syster Ella och strax efter fick vi veta att vi hade förlora henne i magen, Otrolig saknad, älskad och vi kommer alltid minnas dig <3

Isac 2013-11-13

 

Emilia 2015-08-20

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards