Direktlänk till inlägg 19 januari 2012

Haft en jobbig period

Av camilla - 19 januari 2012 10:49

Hejsan det var ett tagsen ja skriv,


Vi haft en jobbig period med E som vägra somna för sig själv i flera veckor, vakna i samma tid på natten kl 00-01 och vägra somna om, då har vi lagt henne i vår säng och inte haft ork att hålla på att försöka somna henne och då har vi lagt henne i vår säng på en gång, har tagit krafterna i kroppen oxå så man varit trött att hålla på skriva på dagarna har varit, men ska skärpa mig


Då fick man tips av en vän att göra 5-minut metoden, och den gjorde jag igår kväll och gick så himla bra, då gjorde man sina rutiner som vanlig på kvällen, pyjamas på 18 och gröt och sen massa mys och lek framför tv, sen fick hon välling 19:30 och sen fick hon smälta vällingen till 19:45, då la jag henne i sängen omkring 19:50, då gick ja därifrån rummet, då börja hon gallskrika som vanligt, jag ställde mobilen på 5 min och då gick 5 min och hon skrek fortfarande dem 5 minuten som gick, då gick ja in gav henne en puss och sa godnatt, då ställde ja mobilen igen, hon skrek lite lugnar denna gång men fortsatte ändå, sen gick 5 minuter igen, gick in sa godnatt och puss och sen ställde ja mobilen igen sen hade dem 5 minuter gått och det var tyst hos henne och hon har somnat på 10-15 min, var inte jobbigt som jag trodde och var så skönt att hon lyckas somna för sig själv nu =)

hon vakna igen ommkring 20:30 och då gick ja in sa godnat och puss, och somna på en gång, sen vaknar hon inte på hela natten,  men jag själv vakna 3 gånger ist och tyckte de var så ovanligt att inte ha E i våran säng, hehe

Hon sov enda till kl 07:30, och var så himla skönt att få sova ut iaf, men ja vakna 07 och kunde ändå inte somna om så jag gick upp med henne när hon vakna, och hon blev så glad när man kom in i rummet och lyfta upp armarna och ler på mig :)

sen satt man på barnkanalen satt titta på det till kl 08 och då fick hon välling, sen massa bus med henne hela morgon, sen när hon börja bli trött så blir hon jätte famnig och säger till mig att det dags att sova förmiddaglur nu, hon somna ute i vagnen kl 9:30 och sover fortfarande



Ha en trevlig dag

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av camilla - 21 maj 2016 17:33


Hej Igår var den 20:e då blev vår minsta tjej hela 9 månader kvar, tänk bara 3 månader kvar till hon blir 1 år, Hon älskar allt som hon får in i munnen, riktigt allätare, fick smaka på avokado å det älska hon iaf och ville bara ha mera å mera...

Gym

Av camilla - 18 maj 2016 15:22


Igår var man till gymmet 1 timme i lugn takt, är fortfarande mörbultad från passen i söndags, hela kroppen är öm kunde knappt buga mig ner när ja känner muskeln tar i hehe ? idag är de en lugn dag och vilodag, imorgon dag för pass igen med att trän...

Av camilla - 17 maj 2016 11:30


Hej å hopp nästa två år har ja inte skrivit här Fullt upp med här, tre barn barn hemma här nu ? Ella isac och så vår minsta som kom agusti 2015 som heter Emilia ? hon ska oxå få en lista här på bloggen men just nu blogga ja ett inlägg från telef...

Av camilla - 11 september 2014 10:54

Hej å hopp Nu har Ella börja mot sitt nya dagis och de går jätte bra och trivs som dans på rosor, säger glatt hejdå och puss och kram, glad tjej, alla barn är snäll och förstår hon är ny, hon börja få kompisar oxå, hennes dagar nu är 8:30-13:30 må...

Av camilla - 5 augusti 2014 19:01

Snart har jag haft bloggen i 5 år och alla dessa år har jag fött 3 barn och firar 5 år tillsammans med sambon Tomas, de har allt mer mindre inlägg så ja vet inte om ja ska sluta blogga eller fortsätta, tvekar varje gång, blogg haft i alla min gravidi...


Älskad Från Första Stund, Njuter mina dagar som mamma

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Instagram: mammacamilla88

Instagram

Ella 2011-04-21

 

ÄnglaDottern Ida 2012-08-15

  

Den 15:e Agusti 2012 kl 12:44 föddes vår andra efterlägtad älskade dotter Ida stilla, fick aldrig känna hur livet var utanför denna värld

Hon vägde 3726 gram och var 53 cm lång, hon var så perfekt och fin liten flicka och väldigt lik sin stora syster Ella och strax efter fick vi veta att vi hade förlora henne i magen, Otrolig saknad, älskad och vi kommer alltid minnas dig <3

Isac 2013-11-13

 

Emilia 2015-08-20

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards