Alla inlägg den 18 april 2012

Av camilla - 18 april 2012 10:01

Man ser att magen har sjukigt lite så har tidigt men tror inte är ngn fara, ligger hon säkert med huvudet neråt  eller snet för jag  kan känna sparkarna sidan av magen =)

   

 

Vecka 26

Kroppen:
Det är vanligt att man får häftig kramp i till exempel vaderna när man är gravid, ofta när man sover. Undvik att sträcka på tårna. Om man trots allt känner en begynnande kramp kan man motverka det genom att vinkla foten uppåt eller trycka den mot fotändan av sänggaveln. Det är inte ovanligt att du får ryggproblem och måste vila mer. Be din partner om massage, avlasta genom att ligga på golvet med underbenen på en stol.


Barnet: Nu är barnets hud lite tjockare och inte lika genomskinlig längre, skelettet hårdnar alltmer och lungorna utvecklas. Barnet kan nu öppna och stänga sina ögon. Huden är ganska röd och skrynklig men skyddas av vernix-lagret.      


Mina tankar: 15 veckor kvar =)

Jag har börja känna sparkarna mer å mer kraftiga så man kan se dem utanpå magen men inte rikigt puffar än men kan se när hon sparka :) börja få halsbränna på kvällarna, och har jag fått en allgeri av denna graviditet oxå och denna gång är det nötter, men Ella hade jag apelsinjuice, kännde det igår när jag åt en marabo mjölkchklad av nötter då svällde min tunga upp, då ska jag inte äta nötter mera iaf



 

bebis väger ca:  850 gram

bebis längd ca: 34 cm lång

 

 


Av camilla - 18 april 2012 09:57

Dagen börja med att E vakna förre 06 som vi är väldigt van med och då titta man ut så ser man att de snö hela tiden det var mindre kul när man ska åka iväg idag,  då klev man upp och då var det dags att ge henne välling och sen byta om till vardagskläder,  och sen massa lek och bus på henne hela morgon, sen börja hon börja bli trött vid 08 då var det dags att lägga henne ute i vagnen  i snö vädret, men sen börja packa skötväskan och då var det dags att åka iväg till tandläkarn med tåget som gick 09:39 men så klart så var den sen ca 3 min, E vakna när jag kom till
tågstation och inte ville sova mera, då var de bara sätt upp henne och massa snö som faller ner i backen, var inte alls kul vara ute med barnvagnen när det snöar, men måstes när man har tid att hålla, då var inne i stan kl 10:05 och var sen och då fick man nästan springa dit till tandläkarn men var där presic när hon ropa upp mig, vilken lättnad att man hann hehe, då kom man in till hon och hon hade en lärnings med sig, så allt såg bra ut i munnen
men fick inte se så mkt i E's mun för hon vägra öppna mun men när hon såg tänderna så blev hon en nöjd hur dem såg ut :) det var lättnat att göra att tänderna hennes växer fint, hon sa att det väldigt bra att dem är glesa mellan sig för hon kommer få mera när hon blir äldre så blir dem tättare då! sa att ha bra med rutiner med tandborstning iaf så hon börja lär sig, och det har vi så bra, vi har morgon å kvällen efter välling, och men mamma å pappa måste få hjälpa lite oxå början sen kan hon suga på tandborsten men hon är väldigt bra ändå att suga å borsta lite :) hon lär sig min stora tjej, detta gick fort så gick man i snövädret till mcdolnas att E fick sin lunch och hon börja äta bra igen, hon haft jobbigt äta igen för dem andra 2 kindtänder börja spricka upp bra nu, sen börja hon få sin 4 kindtand oojoj ingen upphåll för henne, men hon har inte blivit lika dålig som sen den första
kom, hon har väl börja vänt sig att tänder bara sprickier upp, så hon känner väl inte lika mkt som hon gjorde med med den första, så har man märkt att hon vill inte ha napp längre på dagarna och hon använder den bara när hon sover ute i vagnen å natten, annars har hon inte napp ngt på dagarna, ger när hon vill verkligen behöver den om hon gör illa sig eller inte går trösta! vi åka med tåget hemåt kl 12:46 och då när man klev av tåget så var E
trött och somna på en gång och då sov hon när man kom hem så då fick hon sova, då fick man lugna ner sig efter all spring i stan, var verklig trött hela kroppen när ja kom hem. Man känner verklig att man är gravid nu :) Då kom tomas hem runt 15 och då vakna E presic när han kom hem, då har man lugnar ner sig och kunde göra middaag till oss, sen var det dags att diska lite innan man börja med att baka lite för födelsedagfirande på lördag å söndag =)
Jag gjorde chokladbollar av barnvanligt recept  och Sverigekaka blev klar runt 18 med allt :) tomas å jag smaka på sverigekaka om den blev bra och det blev den och god :) sen har jag bara drömmar och sussannabullar kvar att baka sen när man klar med fikabröd och sånt :) då diska man utan lite till efteråt med alla bakning :) sen var det bara ta det lugnt så länge och busa med tjejen :) hon verkligen börja bli stor tjejen vår :) och man ser verklig
hon utverklas för varje dag och börja förstå mera va hon vill och ha :) på kvällen var hon gnällig efter hon fick välling och sa till oss att hon ville ha mer välling och sen gick hon i sovrummet och sa nanna och då är det dags att sova säger hon :) då la jag mig vid henne tills hon somna och det tog ungefär 15-20 min tills hon somna, sen efter 10 min så lägger jag henne i sin säng och får sova där för natten men det gör hon inte än så länge, hon kommer vakna mellan 00-02 och då flyttar vi över henne till vår säng igen och då somna hon om igen, hon vill verkligen inte sova hela natten i sin säng än, hon känner sig inte redo än för det..


kramar


Älskad Från Första Stund, Njuter mina dagar som mamma

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Instagram: mammacamilla88

Instagram

Ella 2011-04-21

 

ÄnglaDottern Ida 2012-08-15

  

Den 15:e Agusti 2012 kl 12:44 föddes vår andra efterlägtad älskade dotter Ida stilla, fick aldrig känna hur livet var utanför denna värld

Hon vägde 3726 gram och var 53 cm lång, hon var så perfekt och fin liten flicka och väldigt lik sin stora syster Ella och strax efter fick vi veta att vi hade förlora henne i magen, Otrolig saknad, älskad och vi kommer alltid minnas dig <3

Isac 2013-11-13

 

Emilia 2015-08-20

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards