Alla inlägg den 2 oktober 2013

Av camilla - 2 oktober 2013 09:20

Vecka 35

Kroppen:
Nu ökar du snabbare i vikt, upp till drygt ett halvt kilo varje vecka. Av det går cirka 300 gram till barnet. Om du ökar väldigt mycket i vikt kan det bero på att du samlar på dig vätska. Det är oftast normalt men kan även vara ett av flera tecken på en komplikation. Mot slutet av graviditeten går du på fler besök hos barnmorskan för att till exempel upptäcka om blodtrycket stiger. Många får halsbränna, magen känns ofta full och det är svårt att hitta sköna ställningar på natten. Du får räkna med att vakna några gånger per natt för att kissa och vända dig i sängen.
Vid den här tiden gör barnmorskan en sammanfattning om hur din graviditet har varit. Du kan skriva ett förlossningsbrev där du skriver lite om dig själv och dina förväntningar på förlossningen, samt vilken form av stöd som du tror att du och din partner kommer att behöva.

Barnet: Fingernaglarna har nu vuxit ut helt och hållet på barnet. Barnets benmärg börjar producera röda blodkroppar. Du känner nu varje dag hur barnet rör på sig och det är inte ovanligt att du lagt märke till att ditt barn har en speciell dygnsrytm, som ofta fortsätter efter att barnet är fött.

 bebisen är omkirng 45-48 cm lång och vägen ca 2,4-2,6 gram


Mina Tankar:  Jag mår jätte bra fortfarande,  har ont mest när ja rör på mig mkt och böjer mig så börja sammadragningar komma igång så sätter jag mig ner och lugnar ner mig så går de som tur över, magen är ganska ofta hård på mig när ja anstänger mig, och börja svälla upp rikigt mkt i kroppen på fötterna och händerna, hemsk halsbränna kommer på nätterna som ja knappt kan andas och lillebror växer så de knakar iaf när man tittar från 2 veckor tillbacka så ser man hur magen har vuxit, börja bli trångt i magen så man får några puffar här och där, hickar göra han ganska ofta, varje morgon vaknar han oxå och då sparkar och har sig

inte så långt kvar till Ul tiden, bara lälngtar få se dig i skärmen igen och då kanske man få en vikt uppskattning så kanske vi får bli igångsatt och få träff dig, men mamma måste säker vara mogen för att starta en igångsättning, så kanske får göra hinnsveppning

5 dagar kvar träffa barnmorskan igen, träffar blir allt tättar iaf nu på slutet, och träffas någ bara 2 gånger till sen är någ lillebror här :D  snart under 40 dagar


 



Älskad Från Första Stund, Njuter mina dagar som mamma

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Instagram: mammacamilla88

Instagram

Ella 2011-04-21

 

ÄnglaDottern Ida 2012-08-15

  

Den 15:e Agusti 2012 kl 12:44 föddes vår andra efterlägtad älskade dotter Ida stilla, fick aldrig känna hur livet var utanför denna värld

Hon vägde 3726 gram och var 53 cm lång, hon var så perfekt och fin liten flicka och väldigt lik sin stora syster Ella och strax efter fick vi veta att vi hade förlora henne i magen, Otrolig saknad, älskad och vi kommer alltid minnas dig <3

Isac 2013-11-13

 

Emilia 2015-08-20

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards