Alla inlägg under mars 2012

Av camilla - 6 mars 2012 21:32

Imorse vakna E prick 06 :) och hon fick sin välling nästan på en gång, hur ser så hungrig ut på morgon, och byta om och byta blöja, och vädret var så fint idag så jag bestämmde att åka in till stan och vara där en stund ist än att stanna hemma bra för E att få komma ut träffa och klo på folk hehe, jag åkte in med bussen kl 11:30 och då gick ja först till dollarstore och handla lite, sen gick man vidare till coopextra att handla blöjor,välling och gröt och gjorde upp min värdecheck som man fick av libero av 100:- rabatt

30:- 1 paket blöjpaket, 50:- 2 valfria blöjpaket och 2 valfria libero babyvård, så jag gjorde av med denna 30:- rabatt nu, tänkte köpa blöjor mera blöjor så har jag hemma, rabatter räcker bara till den 31 mars så man får passa på =) efter när man var där så gick ja till mcdolnas att ge E lunch, och det var massor med folk inne där och de kan ja förstå att de sportlov nu, hehe glömde bort att det är denna vecka för denna länet, efter 14 somna E och då gick vi till åhlens sen sväng och där hitta jag ett par galonställ/regnställ åt E för ett ganska bra pris som jag kommer köpa nästan vecka, ängligen säger ja har försökt leta i evigheter så hittar jag det nu, så passa på att köpa, Blir i str 80 åt henne och kommer passa bra, och sen tog man det lugnt och tog en fika inne i fyren och sen gick man ner till leklust och kolla lite på vagnar, har tänkt mig med en syskonvagn när bebisen har kommit, har mellan carena doubel swing eller Bozz allround, dem är ganska lika, på bozz är det vändbar sitt och carena går inte göra så mkt med


Carena dubuel swing  treljulare med svängljul              Bozz allrund med fyraljul med svängljul

                                            


Sen åkte jag hem med bussen som gick 15:20 och E vakna innan ja klev in i bussen så då var man hemma innan 16 och då var det dags för hennes middag och sen var det massa bus innan läggdags och E har varit mycket bättre humör idag än ifrån igår, hon är tillbacka och hennes förkyling har avtagit lite grann och inte så mkt hon bryr sig om och hon somna för kvällen efter 19 och somna lugn som en stock =)


kramar

Av camilla - 6 mars 2012 08:34

Dags att börja äta om mig lite, har bara gått upp 2 gram på 19 veckor rikigt rekord för mig med från min förra gravidtiten :) Har inte lika mkt suga för mat som jag var förut


Magen med Ella i samma v =) v19(18+6)

   

Min bulmage idag (18+6) imorgon går man in på ny vecka =)

Av camilla - 5 mars 2012 19:27

E vakna 05:45 imorse och dagen har varit sisådär, är glad i vissa tilfällen och sen utrycker det i massa tårar i andra tillfällen, och förstår på hennes humör är att Hennes högra ögon har blivit mkt röd sen ifrån igår, hon kliar ögon som tusan och ännu värre för henne, och hon måste klia hela tiden och när man ska försöka hindra henne att inte klia så blir hon rikigt förbannand, hon har varit så här hela dagen, och har ringa vårdcentralen och tyckte vi skulle vänta några dagar och se om hon har blivit bättre efter några dag annars får vi träffa en doktor, men det kan vara för att hon har börja blivit förkyld.

Så hon har inte varit så glad idag och inget har varit bra för henne, har varit tusen tårar idag tror ja, och ovanligt när hon blir så här och hon som är alltid glad tjej, men man förstår på henne när man inte mår så bra när denna dumma förkylning har kommit och rinnade ögon, hoppas det går över snart


kan vara vad som helst när det kommer från ögonen! t.e.x konjunktivit eller vagel och dem är ganska lätta att göra nått åt och lika sätt att göra: är att ta ljummet vatten och en bomullstuss och gör ren varje öga



kramar

Av camilla - 4 mars 2012 19:15

Idag har dagen bara varit lugn, en perfekt söndag och E har varit både glad och väldigt hängig, så vi tog en lugn paus i sängen så hon fick rita på ett block med pennor en liten stund, och det tyckte hon det var jätte kul, knäppte kort på hennes konstverk =) och läst böcker å sånt till kvällen och massa bus innan läggdags, hon somna för några minuter sen, hon kliar ögon så att dem bli så röda och snöret rinner på henne och får se hur dagen imorgon blir om hon är mer förskyld eller om klara sig men blev idag så kommer säkert bli mer förkyld imorgon


E börja bli förkyld och själv har jag fått feber och hängig med och blir en lugn dag imorgon med tjej som börja oxå bli sjuk, hoppas man slipper influsan iaf som går nu!


Här kommer bilderna på Ellas konstverk =)


   


en trevlig kvällen

Av camilla - 4 mars 2012 08:56

E har mer och mer vilja ha tallriken vid sig och kolla på maten, och då får hon egen sked och då har jag en annan och hjälpa att mata henne och då äter hon iaf, hon har börja bara gnälla och grina hela tiden  och flänger med huvudet och inte vill ha, så då gjorde jag så och blivit mkt bättre nu =)

när det dags att äta nu för tiden så då har jag gjort så här i några dagar och då har hon bilvit mkt gladare och vill äta :)



Av camilla - 3 mars 2012 08:41

Igår hade hon kul att stå i gåvagnen ist att gå iväg med den, så mamma skjusar henne och tycker det var så himla kul, rikigt charmtroll och är alltid glad av sig och man kan se några bilder där hon ställer helt själv stående

               

Av camilla - 3 mars 2012 08:18

E vakna kl 06:20 och fick lite sovmorgon, sen var det dags att ge välling vid 07, och sen byta om till vardagskläder och borsta tänderna för henne :) var fint väder ute på 8+ ute och men det blåse så mkt ist och det var jobbigt så blev stanna inne idag och leka med henne ist :)och hon somna sin förmmiddagstur kl 09, så gjorde man lite frukost i magen för mig och ta det lite lugnt så länge, så hon vakna igen kl 10:30 och då var det dags för mellis, sen masssa bus, E har presic lärt sig att ställa sig själv upp stående och så hon slipper krypa till andra föremål, så ställer sig upp ist gumman, börja bli stor nu, vill går hela tiden och inte så mkt krypningar för tiden. det gjorde inte så mkt och det klagar hon inte för iaf, hon får ta lite luft ute balkongen och leka där lite i några minuter varjde dag och det tycker hon om och sprider glädjeskutt av henne när hon får vara där ute, och till kvällen var den lugn, sen var det dags att E lägga sig, hon var trött tidigt och gick la henne kl 19, och hon som en stock, och jag själv blev oxå trött rredan vid 20:30 och ja gick la mig då och har sovit 11 timmmar inatt och nu känns kroppen utvilad och jag, så d klev man upp kl 08 och tog frukost och nu sitter man här och ta det lugnt medans E sover ute i vagnen :)


Idag blir det en tur till hudiksvall mot busplatsen så E får leka av sig, hon tycker det så kul att vara där =)




Av camilla - 1 mars 2012 15:06

Blodtryck: 107/76

fosterljud: 148

Vikt: 86,6

Ska tillbacka om 1 månad igen och då dags att mäta Sf-måttet =) Moderkakan ligger omkring under naveln nu, mage växer som den ska iaf


Älskad Från Första Stund, Njuter mina dagar som mamma

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Instagram: mammacamilla88

Instagram

Ella 2011-04-21

 

ÄnglaDottern Ida 2012-08-15

  

Den 15:e Agusti 2012 kl 12:44 föddes vår andra efterlägtad älskade dotter Ida stilla, fick aldrig känna hur livet var utanför denna värld

Hon vägde 3726 gram och var 53 cm lång, hon var så perfekt och fin liten flicka och väldigt lik sin stora syster Ella och strax efter fick vi veta att vi hade förlora henne i magen, Otrolig saknad, älskad och vi kommer alltid minnas dig <3

Isac 2013-11-13

 

Emilia 2015-08-20

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards