Direktlänk till inlägg 29 oktober 2012

Måndag Snöväder

Av camilla - 29 oktober 2012 21:16

nu har klockan ställdes back en timme så vakna E kl 05 söndagsmorgon, och hela morgon var lugn, kl 07 börja jag göra tårtan för födelsdag pappan hemma här,  och pappa tomas sov fortfarade som tur annars hade han någ blivit sur å kliva upp med massa ljud men hade tur att han sov :P  E och jag gick ner till pappa tomas runt 08 och väckte honom, grattis på din dag sa vi <3 förmiddag var bara lugn, E fick tidigare lunch och sen gick jag ner med henne och försöka sova lite innan alla främade kom hit, vi somna 11 och sov i 2 timmar tillsammans nere och var så skönt att få sova när man fick kliva upp tidigt imorse med E, så nu var man utvilad, då gick vi upp och tog de lite lugnt, sen börja vi städa och dona innnan främande kom, då kom  farmor,farfar och farbror niklas kl 13:30, sen kom tomas moster karin och hennes dotter linda:) fick dem tårta och kaffe att fika, E gillar verkligen att säga faffa(farfar) kla(niklas) och vet verkligen vilka dem är och kan säga det tydligt :) hon är så duktigt att säga vissa namn, kan säga Eja(Ejira) oxå väldigt bra, hon har sakt väldigt mycket nu sen dem åkte härifrån, hon pekar vart Ejira sovit och moster oxå, hon verkar sakna Ejira väldigt mycket min goa tjej saknar sin kusin, det kommer bli flera gånger framöver igen hoppningsvis :)

nu blev det massa annat prat hehe :) Kvällen på söndag blev det middag med fläskefile, svampsås och poattisgratäng och var så gott som man blev mätt :) sen åkte dem hem kl 17:45 och E somna för kvällen 20:15


måndagmorgon blev det lite sovmorgon till kl 06 iaf och det känns bra att kliva upp och då känner jag mig pigg att kliva upp :) då fick hon vällning kl 06:30 och så kolla hon på barnkanalen så länge tills mamma kom lekte med mig :)  och sen runt 08 fick hon yoghurt och sen börja rör sig mot dagis, hon blev brydd när det var vit ute på marken, var väldigt kul och leka med, och blev tårar när jag lämna henne på dagis idag men tror det går över väldigt snabbt ändå :) då gick man hemåt och satt sig kolla omkring i datorn en sväng, sen kl 9:45 gick man ut skrapa rutorna på bilen och sen åka mot stan och första tog en tripp till ÖB och köpte målarfärg som jag ska forsätta i E's rum så man får bli klar där. sen hitta en parkering som tog sin tid och så när man ska betala med kort så funkar det inte så måste åka vidare leta en annan men sen gav ja upp och ställd några meter ifrån stan som är gratis att stå i 5 timmar :) då gick ja bara en liten sväng på en sko affär och kolla på skor till mig men inte hitta nån, sen börja klockan närma sig 11, då satt ja mig på datorn och kolla efter några jobb som var intressant så länge, sen blev kl 11 och träffa min jobbcoash igen, måste ändre min CV lite grann i korta format ist, sen kanske jag får komma ut på praktik som snarst kanske om nån vecka,känns skönt att jag får komma ut lite nu iaf så jag slipper sitta hemma och inte göra så mkt, nästa träff är nästa tisdag igen.. hopppningsvis kommer ja få träffa en arbetsgivare nästa vecka som jag kommer få gå ut på pratik oss :) guldvärd att jag får komma ut snart.. ojjj vilket väder det har varit idag massa snö och plaskväder, när ja åkte hem så var det inte kul att åka med bilen, det vara jättehalt så jag nästan åkte i diken en sväng, gu va läskigt för första gången detta hände för mig, hela bak åkte åt andra sidan men jag fick till det iaf :) bästtre gasa ist för brosa säger många

men annars har kvällen varit lugn och ska sitta nån kväll att göra om mitt CV men ikväll blir det inte för nu att dags att röra sig mot sängen att sova


godnatt och drömsött


kramar

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av camilla - 21 maj 2016 17:33


Hej Igår var den 20:e då blev vår minsta tjej hela 9 månader kvar, tänk bara 3 månader kvar till hon blir 1 år, Hon älskar allt som hon får in i munnen, riktigt allätare, fick smaka på avokado å det älska hon iaf och ville bara ha mera å mera...

Gym

Av camilla - 18 maj 2016 15:22


Igår var man till gymmet 1 timme i lugn takt, är fortfarande mörbultad från passen i söndags, hela kroppen är öm kunde knappt buga mig ner när ja känner muskeln tar i hehe ? idag är de en lugn dag och vilodag, imorgon dag för pass igen med att trän...

Av camilla - 17 maj 2016 11:30


Hej å hopp nästa två år har ja inte skrivit här Fullt upp med här, tre barn barn hemma här nu ? Ella isac och så vår minsta som kom agusti 2015 som heter Emilia ? hon ska oxå få en lista här på bloggen men just nu blogga ja ett inlägg från telef...

Av camilla - 11 september 2014 10:54

Hej å hopp Nu har Ella börja mot sitt nya dagis och de går jätte bra och trivs som dans på rosor, säger glatt hejdå och puss och kram, glad tjej, alla barn är snäll och förstår hon är ny, hon börja få kompisar oxå, hennes dagar nu är 8:30-13:30 må...

Av camilla - 5 augusti 2014 19:01

Snart har jag haft bloggen i 5 år och alla dessa år har jag fött 3 barn och firar 5 år tillsammans med sambon Tomas, de har allt mer mindre inlägg så ja vet inte om ja ska sluta blogga eller fortsätta, tvekar varje gång, blogg haft i alla min gravidi...


Älskad Från Första Stund, Njuter mina dagar som mamma

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Instagram: mammacamilla88

Instagram

Ella 2011-04-21

 

ÄnglaDottern Ida 2012-08-15

  

Den 15:e Agusti 2012 kl 12:44 föddes vår andra efterlägtad älskade dotter Ida stilla, fick aldrig känna hur livet var utanför denna värld

Hon vägde 3726 gram och var 53 cm lång, hon var så perfekt och fin liten flicka och väldigt lik sin stora syster Ella och strax efter fick vi veta att vi hade förlora henne i magen, Otrolig saknad, älskad och vi kommer alltid minnas dig <3

Isac 2013-11-13

 

Emilia 2015-08-20

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards