Alla inlägg den 1 maj 2012

Av camilla - 1 maj 2012 09:58

Haft dåligt lust att skriva vissa dagar men ibland måste man få såna, ibland har man inte lust att skriva om allt man har gjort på en heldag menmen....


Men mina dagar har varit på dagar förra veckan, Ella fyllde 1 år för 2 veckor sen, nu är hon inte liten längre, hon är inte en bebis längre utan ett barn som börja prata och vill utverklas för varje dag =) Stor tjejen min


Här kommer hennes utverklig på denna månad =)


12 månader


Ella tycker om: Jag älskar att vara nära stora barn och så klart funkar små barn med,kolla på youtube tecknat musiklåtar och
hon fasnar med blicken att kolla på babblarna där, går omkring att utforska, tycker om att bli jaga av mamma och pappa när dem ser att jag är
på bushumör som jag är nästan hela tiden, När jag ser tidiningpapper blir så måste ja riva sönder tidningarna, Tycker om att gå omkring är det
mesta jag gillar för tiden tycker om att mysa med mamma och pappa i famnen ibland, kan vinka åt andra, jag kan gå puss på mamma å pappa i
munnen, Jag älskar fortfarande att ”flyga” och att bli hissad i luften och man kan göra va som helst med henne så tycker hon det är jätte kul,
blir mkt bus av mig då och jätte glad, Hon älskar också att bli pussad på magen eftersom det kittlas så skönt, leka tittut, så fort hon ser ett gosedjur
hos nån så vill hon ha dem och gosa med hela tiden, hon älskar sina gosedjur hemma med. jag tycker om att leka med penna och försökeer rita på
allt jag ser, börja gilla sin giraffleksak med bollar och leker med den jätte mkt nu, man ser att hon gillar leka med sina leksaker mer än hon gjorde
när hon var mindre, Hon gillar att hitta på nya saker hela tiden och är så duktig, älskar att bli jaga då börja jag skratta av glädje, älskar att vara ute i
naturen och leka omkring och plocka allt som finns på backen
 

Ella inte tycker om: att vara trött då bryter ja ihop.
Byta blöja och att bli påklädd när det tar för lång tid, att sitta still för länge på rumpan, att ta saker från mig när man inte får ha, vill inte alls ligga på
skötbordet längre så att man måste ha henne stående i golvet ist nu för tiden, tur att hon har byxblöjor


Ella äter: 6 mål om dagen,

frukost: välling
mellis: gröt,yoghurt eller macka
lunch: matburk och efterrätt
mellis: form av frukpure,yoghurt eller macka
middag: Hemlagat o Efterätt 
kvällsmål:välling


Ella sover: sover 1 gång om dagen mellan 10-11 och bruka sova runt 2,5-3 timmar på denna tur och vaken hela eftermiddag
hon somnar för kvällen mellan 19 tiden bruka beror på hur länge hon har sovit på sin tur


Ella kan: Kan förstå vissa ord när mamma och pappa frågar vart saken är, hon kan nicka ja och nej när man prata med henne, hon försöker lägga
klossar i samma former som går väldigt bra när hon lägger klossen på samma figur, Hon försöker säga vissa djurläten,
När mamma frågar om hon kan så säger hon och kan vissa grejer: klapp händer, vinka, pussas,voff å mjau, kaka, klappa handen på munnen så gör hon det.
Går hela tiden som är jätte kul, kan vinka hej till andra folk och hejdå,kan puss mamma å pappa på munnen ibland när jag vill , Blivit väldigt
nyfiken på folk och leker titt ut och när hon får tillbacka tittut som flinar hon av gläjde och tittar igen. När man säger när hon ska gå byta blöja
på henne så går hon till sitt rum. Kan gå utomhus nu och tycker de är så intressant att se allt som ligger i backen, tycker om att springa och bli jagad
Jag lyssnar mkt på vad man säger till henne, om man säger att hon inte ska röra så säger man ajaj-nej så förstår hon det och ibland bruka jag inte
lyssna för då är jag på bushumör, vissa tillfällen kommer hon och kramar än och ge en puss på mun


Ella klädstorlek: str 80 i alla kläder tycker dem passar bäst nu

Blöjstr 6

Ella är: blivit Framåt, alltid glad och bestämd tjej
Har 11 st tänder

jag väger nu 9270 gram & 74,8 cm lång



I onsdag förra veckan gick man in på graviditen v27 26+0 =) bara 14 veckor kvar, har gått otroligt fort framåt och börja känna rikigt sparkar för varje dag =) Har börja fått lite sammdragning vissa dagar som hålla i sig i några sekunder sen går de över sen kommer det tillbacka men inte skönt iaf tycker ja, men hade aldrig sammdragningar med Ella i magen så det var första jag har varit med om, konstigt att man inte hade med henne hehe, första gravidiet var väl lättast för mig men mot det andra, men får se hur framöver är och hur kroppen kommer baleser för mig, än så länge har jag inte mkt mera känning av ngt,  Älskar verklig att vara gravid =)


veckor bara springer framåt =)


2 veckor kvar man ska tillbacka till Barnmorskan


Måndag 7 Maj börja Tomas jobba heltid, fått anställning och jobbar måndag-fredag från 7-17,  Kommer blir skönt för honom att få jobba på heltid  





Älskad Från Första Stund, Njuter mina dagar som mamma

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2012 >>>

Instagram: mammacamilla88

Instagram

Ella 2011-04-21

 

ÄnglaDottern Ida 2012-08-15

  

Den 15:e Agusti 2012 kl 12:44 föddes vår andra efterlägtad älskade dotter Ida stilla, fick aldrig känna hur livet var utanför denna värld

Hon vägde 3726 gram och var 53 cm lång, hon var så perfekt och fin liten flicka och väldigt lik sin stora syster Ella och strax efter fick vi veta att vi hade förlora henne i magen, Otrolig saknad, älskad och vi kommer alltid minnas dig <3

Isac 2013-11-13

 

Emilia 2015-08-20

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards