Alla inlägg under oktober 2011

Av camilla - 5 oktober 2011 19:53

         

  

Av camilla - 5 oktober 2011 19:31

Idag på Eftermiddag fick E sin 5 månader spruta, gu va hemsk det var för mig iaf, När vi kom in så börja hon redan börja tok grina och så då kunde jag inte hålla tårna borta tyckte var så hemsk, så då fick ja ta upp henne så fick lugna ner sig och ja själv oxå så tillslut så gick de, det var läkarkontroll oxå och allt var ok, hjärtat hade oxå vuxit igen men säkert skull så ska jag ringa barnklinken och göra ultraljud så det är för säker skull, Sen var de dags för sprutorna och de gick mkt bättre, hon skrek 2 sek sen gick de över, så de var himla skönt att hon inte skrek på det oxå för mig hehe =) så hon somna i vagnen på väg ut från bvc


Hon väger 7965 kg och 68,5 cm lång


jag gissa ganska så bra


   här är plåset på låret



kramar

Av camilla - 5 oktober 2011 10:22

    


Var i sverige bor ni som kollar på min Blogg =)


hej så länge


kramar

Av camilla - 4 oktober 2011 19:03

E somna kl 08:45 innan jag skulle gå till bussen som gick 9:30, men hon gjorde bara en powernaps på 30 min så hon vaken när jag klev av bussen, sen gick man till mammagruppen så var de massa prat och trevliga bebisar som var inte gnälliga eller nått,Så knäppte man kort med alla bebisar tillsammans i nästan födelsedatum :)

Då var man klar kl 12 då har alla mammor gått, Ja och Elin (från mammagruppen) gick på stan en liten sväng, vi gick till lindex och kolla runt, jag letar efter tuflar eller skor och nån mössa, Jo gick in till kappahl och där hitta jag rosa skor och en mössa, sen åkte jag oxå hem med bussen 13:25 och hade jätte ont i huvudet, så skönt att komma hem, E sov fortfarande i vagnen när jag kom hem, så då ja chansen att äta ngt medans hon sov, hon vakna omkring 14, och fick 14:30 sin kycklingpure, Sen efteråt hon hade ätit så gick vi in till stan och åt pizza, orkade inte göra mat idag så de fick bli snabbmat ist, E var redan trött när vi var där men hon vill inte sova ngt då så hon fick vara vaken ist, Då blev kl 17 och hon är fortfarande vaken och var så övertrött vid 17:30 och hon fick sin gröt som vanligt, sen skulle vi försöka göra en snabb bad och de blev det oxå hehe, hon tyckte inte att bada när hon är trött, så var de bara byta till pyjamas och bara ta det lugnt, E somna nästan på min famn ikväll och la ner henne i sin säng, Så mysigt när hon ligger lugnt i famnen och bara myser med en, Hon somna förre 19 ikväll


Imorgon dags för 5 månaders vaccation,läkarkontroll,mäta och väga


Gissar att hon väger 8 kg och är 66 cm lång

go kväll


kramar


 

Av camilla - 4 oktober 2011 07:55


Imorse blev man väckt kl 05:30 då hörde jag E var vaken i babyvakten men ja gick dit och gav henne nappen och då somna hon om iaf 1 timme till, då klev vi upp kl 06:30 och la ner henne i kudden på golvet och kolla hon på barnkaneln, men de var inte många minuter innna hon rör sig i golvet, Då fick hon sin gröt kl 07, då var hon mätt och belåten. Nu är hon i golvet igen och leker i lådan med massa leksaker som ni ser i bilden =)


Kl 10 blir det Mammagrupp igen och det ska bli trevlig att få träffa barnen :)


kommer mer uppdatering senare idag


Ha de bra!

kramar

Av camilla - 3 oktober 2011 21:51

   Detta var för nån vecka sen jag filma detta =)

Av camilla - 3 oktober 2011 20:39

Nu har jag bestämmt att komma tillbacka till Bloggplatsen :)

Blev less på myshowroom sidan nu


första natten för mig att ha babyvakten för tomas haft den hela helgen så nu är det min tur att använda till i veckan.

Imorse får man fortfarande kliva upp kl 06 i veckorna, men ja börja bli så van, då fick hon ersättning när hon vakna, sen blev de bara ta det lugnt att E ligger alltid leker för sig själv på morgon och då kan ja hitta på ngt medans hon leker, Då börja hon bli trött kl 08 då la ja ner henne i sin säng men så klart vägra hon ligga där inne, börja bli lite less att hon inte vill ligga där på dagarna, måste hitta va det är för fel varför hon inte vill ligga där inne, går alltid bra när hon ligger där på natten, får försöka iaf hitta sen men då tog ja på henne overall och la ner henne i vagnen så fick hon sova ute :) hon gillar verkligen gilla sova ute, jag tog tvätta hennes kläder som ja köpte i lördag på klädbytardagarna blev en full tvättmarskin och Då sov hon 2 timmar så då vakna hon kl 10 och sen fick hon sin gröt och sen samma bus igen, hon tog en till tupplur kl 11:30 till 13, då fick hon sin lunch och de är kycklingpure men hon var inte så sugen att äta, hon ville mest ha av efterätten men hon åt iaf mkt av kycklingen så de var ok att hon fick den, Men händanefter så kommer ja ta fram den efter hon har ätit upp matpure för när hon får syn på frukpure så vill hon inte äta nå matpure, där har man lärt sig en läxa hehe, Då kom tomas hem från jobbet tidigt för de var första dagen men var inte så mycket för honom att göra där, Imorgon får man vänta till 16:30 tills han kommer hem så man får börja bli van att han är borta längre på dagarna. Sen vid 15 gick vi till lekparken och så fick E gunga för första gången och fick hålla henne medans för att gungan var för stor för henne men hon tyckte det var jätte kul iaf :) sen tog hon en tupplur efteråt så vi tog vår promnad stig så hon fick sova lite innan man kom hem, vi kom hem vid 16:30 och hon vakna kl 17, då fick hon sin gröt för hon hade inte ätit sen kl 13 så då fick hon gröten ist då och måste få in nån mellanmål mellan där nu för tiden bruka hända ganska ofta att hon inte äter ngt mellan 13-17 så måste få in något mellanmål där, får se hur de blir framöver, Så då var de massa bus innan hon somna för kvällen, inge skrik eller gnäll när vi la ner henne i sängen ikväll, hon somna kl 19:30


Kramar


Älskad Från Första Stund, Njuter mina dagar som mamma

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Instagram: mammacamilla88

Instagram

Ella 2011-04-21

 

ÄnglaDottern Ida 2012-08-15

  

Den 15:e Agusti 2012 kl 12:44 föddes vår andra efterlägtad älskade dotter Ida stilla, fick aldrig känna hur livet var utanför denna värld

Hon vägde 3726 gram och var 53 cm lång, hon var så perfekt och fin liten flicka och väldigt lik sin stora syster Ella och strax efter fick vi veta att vi hade förlora henne i magen, Otrolig saknad, älskad och vi kommer alltid minnas dig <3

Isac 2013-11-13

 

Emilia 2015-08-20

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards