Alla inlägg under oktober 2011

Av camilla - 17 oktober 2011 20:28

Dagen har varit bra på förmiddag men ändå har hon inte ätit som hon ska, inte ens gröt,ersättning,välling eller mat funkade idag, hon åt bara några skedar av gröt på morgon och kvällen, och ät iaf upp all matpure idag iaf men till ef åt hon ingeting men gav lite iaf ngt som hon gillar som gick ner så hon fick vara mätt :) Så till kvällen var E jätte trött redan vid 18, hon fick ren majsvälling ikväll innan läggdags kl 19 så efter nån minut la ja ner henne i sängen men de gick inte alls  hon har grina å skrik när man la ner henne i sin säng och gick inte göra ngt att ta upp henne liksom att tycker att hon kan inte skrika hyper så hon tappar andan och vet inte varför hon var så här ikväll, hon kunnde inte ligga på rygg då börja hon skrika å grina, hon har ont nån stans, så ska man försöka förstå vad som är fel, ibland är det liksom jätte svårt vet vad som är fel, men hon somna inte förrs kl 20, och redan grina efter 1 timme, jag har letar efter om det kommer nån till tand på g men det är inte iaf, då kasnke de kan vara växvärk som jag hade när jag var omkring den ålderna, hon har liksom dragit iväg på längden nu har man sätt, hon är rikigt lång och smal tjej =) Go jänta min

Av camilla - 17 oktober 2011 07:58

Ny måndag nya tag, Inatt vakna inte E ngt, va skönt och hon vakna först 05:30 men gav nappen så somna hon om till kl 07 och efter 30 min fick hon sin gröt men imorse hade hon inte ngn matlust att äta, hon åt säkert bara 5 skedar gröt och då gav ja ist ersättning men där gick de inte lika bättre heller hon åt bara 50 ml, Kanske är tänderna som jäklas för henne eller så var hon fortfarade mätt av välling, bruka vara så här ibland med henne, Men hon ändå glad och pigg att leka, hon ligger och gnaggar på allt som finns i golvet nu iaf så jag tror iaf att det är någ tänderna som spökar för henne nu på morgon


kommer mer upptade senare idag


ha en trevlig dag


kramar

Av camilla - 16 oktober 2011 21:48

Inatt så vakna Ella 4 gånger och tomas gav henne nappen så somna hon nästan på en gång, det jag tror att de är tänderna som jäklas för henne, så om det händer inatt igen så kommer ja ge henne alvedon vid tänderna och massera in på dem, men hon vakna iaf kl 06 så gick tomas upp med henne och han ville inte alls kliva upp men han gjorde det ändå, så fick hon sin 6 månader gröt med smak äppel och päron idag och den gick ner iaf, sen la tomas henne ute i vagnen kl 09, och hon sov till 10 och idag fick hon sin lunch kl 11 och de vara samma smak som igår och allt går så bra att äta samma mat i flera dagar för henne, Sen efter 13 så gick vi till affären och handla lite till middagen som blev fläskytterfile och stekta potatis med beaionasås och ja köpte potatis med rödspätta från 5-6 mån och se om E tål fisk, om hon gör det så ska ja börja ge dem andra smakerna av lax och torsk som jag har gjort hemlagat och E somna om en powernaps på 30 min och sen efter middag tog vi en promnad så Ella fick sova lite för att hon hade inte sovit sen kl 13, och hon somna nästan på en gång, vi tog en längre promnad idag och vi var inte hemma förrs kl 16:30 och E sov fortfarande och de gjorde hon ända till 17:45, sen efter 15 min fick hon sin gröt och sen var massa bus, Hon börja bli trött vid 20 så då gav ja välling innan läggdags så då somna hon 20:15 och la ner henne innan hon slutnar sina ögon och så slipper man skrik eller grin men de har inte varit på ett tagsen nu så himla skönt, hon är så duktig att somna för sig själv nu


go kväll


kramar

Av camilla - 16 oktober 2011 21:31

Bilder på min underbara busunge =)


vilken blick man fick när ja knäppte och man ser bägge tänderna nu =)

   





min glada pyjmas tjejen min nu i ikväll=)

      


Av camilla - 15 oktober 2011 20:26

Natten gick ganska bra för tomas natt, hon vakna 2 gånger inatt runt 01 och 03, sen sov hon ända till kl 06, Tomas hörde inte henne i babyvakten så var ja som vakna och sa åt honom hela tiden, men dem gick upp kl efter 06, och ja låg kvar och fick sova iaf till kl 08, E fick sin gröt som vanlig och kl 08 var de tupplur för henne så jag fick inte hinna träffa henne men de får ja ändå när hon vaknar, när ja klev upp så gjorde ja frukost till mig å tomas, Gu va gott de var. E vakna kl 09 och blev så glad att se mamma, Då var de massa bus och lek i golvet men hon har kommit i en fas att hon inte vill vara i golvet så länge längre, hon är rikigt famnig tjej nu, hoppas de går över snart, Det är väl tänderna som spökar för henne, Denna dag har varit himla tråkigt, så tomas och ja gick ut på en promnad innan E skulle få sin lunch, och hon somna en liten kortis och då var man hemma och ska ge Hennes Matpure och det blev Pasta med broccoli och hon smaka första skeden och sen gick allt ner, Hon är väldigt matglad tjej man har, älskar mammas mat och kan oxå äta köpt matburk oxå, har börja lärt henne äta sånt med.

Sen skulle vi försöka hitta på ngt för vi kännde oss rastlösa hemma här och då gick vi till lekparken så E fick gunga och tycker de är himla kul, hon är så duktig och sen var de bara gå hem igen när det blev tråkigt, då var man hemma igen och tråka, E fick eftermiddags ersättning och hon somna på kudden när ja mata henne, då lät ja sova där så ja fick lägga en extra kudde så hon inte lyckas rulla över och ramla ner i golvet, tomas och jag åt middag och sen vakna hon efter 30 min sovtur, sen har kvällen varit ganska lugn, Ja testa hur E balans var när hon ståg på fötterna på golvet, jo de kan man säga att hon hade balsan att stå, hon ståg still i någon sekunder och jag blev chockad att hon var så stadig att stå :) Ikväll blanda jag hälften välling och erättning och allt gick ner pch tyckte de var så gott, gav kl 19, och hon somna inte förrs kl 19:30


go kväll


kramar

Av camilla - 14 oktober 2011 22:19

idag har dagen bara varit lugn, E vakna kl 06 imorse så de blev 1 timme sov morgon för mig, då tog ja in henne i vår säng så fick jag göra mig ordning så tog jag henne i tvrummet så fick hon kolla på barnkanalen, då var det dags för att ge henne gröt, sen var de bara ta lugnt bara, E somna ute i vagnen och sov ungefär 1,5 timme sen ville hon upp, Tomas blev hemma idag för chefen inte fick tag på honom för hans mobil gick sönder så blev kl för mkt så han blev hemma idag, Nästa vecka är han ledig hela veckan för att de har gått en influsia på jobbet så att dem måste insuler lokalerna så ingen på jobbet vill vara där då, då blir dem hemma i hel veckan, men idag har jag i fulla muggar med fruktpurer medans tomas tog hand om E, Blev mycket att göra men de är lugnt, så himla kul att hitta på recpt själv =)

sen har kvällen var ganska lugn, E har varit ganska gnällig, På kvällen vill hon aboslut inte längre vara i golvet så länge de funkar 5-10 min, Sen har ja märkt att E har börjat regera på vissa saker som hon inte gillar och gnäller till, hon tycker inte om hoppgungan längre iaf för att den låter när hon rör sig och de gillas inte, Blev inge välling idag för bli imorgon ist, Sen ikväll somna inte E förss kl 19:30 ikväll och somna på en gång, sen har hon redan vaknat att grina och gnällig 3 gånger redan, så ja tror att denna natt blir jobbig om hon har redan börja så stoppar det inte, hon har mardrömmer tror ja eller så är det fullmåne inatt oxå, Det är tomas natt med henne så hoppas han löser detta med henne.

Här ser ni den högra tanden och den väntra ser man inte för tungan ivägen =)

 

ha en trevlig kväll


kramar

Av camilla - 14 oktober 2011 06:52

         


Massa bus med henne =)

Av camilla - 13 oktober 2011 19:36

Varit dålig på blogga i 2 dagar nu för jag inte haft ork blir så sent på kvällarna för blogg men ja ska skärpa mig, blev utan internet igår så man fick köpa ett nytt tanka på, så full fart här igen på bloggen


E har vaknat 05 i 2 dagar bakåt nu, grymp jobbigt, ja lägger henne i våran säng se om hon vill sova lite men icke då, men jag ligger dra mig ändå till kl 06, så ligger hon bara prata och spralla i sängen och ja ligger bara ute i kanten i sängen för hon ligger och ta ut hela min plast hehe busunge man har, Nu har hon varit duktigt att äta gröt i 2 dagar oxå, Jag tror att hon vill ha sin gröt på morgon direkt efter hon har vaknat men hon får sin gröt iaf kl 07 som vanligt, hon tycker att de är godare att äta då, Hela dagen igår hade jag och Ella haft pyjamas på oss gu va skkönt de var att bara vara lat hela dagen, hehe och jag tog att städa och plocka undan saker omkring lägenhet såg ut som svinstia här, så de blev dammsuga och sen torka jag golvet när hon sov ute i vagnen så hon slapp lukta in all doft.


E har börjat kommit på att lyft sin andra hand och snart kan börja krypa och inte länge kvar nu. Den andra tanden börja spricka upp riktgt nu, 


Idag vakna E oxå kl 05 och nu börja man bli så van, men förstår inte varför hon vill upp den tiden nu, kanske inte vill sova mer och är säkert utvilad då, men ja orkar inte kliva upp och kolla på tv vid den tiden, så hon får ligga i vår säng iaf till kl 06 då är det ok för mig att kliva upp hehe kanske är lite taskig av mig men har ingen ork kliva upp då, då kliver man upp så får hon ligga i golvet och kolla på barnkanalen och sen blir kl 07 och då är de dags för gröt och gu va gott de var säger E, Kl 08 tog hon en sovtur, då tog ja diska medans hon sov, men hon sov inte länge, så idag fick E sin matlunch kl 10:30 och de är hon nöjdare med att få på  än eftermiddag kl 14, så då gav ja ist då, och hon åt upp all mat då =) hon tog en till tupplut kl 11:30 och ja har blivit så van att lägga henne ute i vagnen och går absolut inte ligga inne i hennes säng, så de är lika bra att lägga henne i vagnen på en gång, det är ändå så att hon vill ligga där även hon är förkyld men frisk luft är oxå bra att ha när man är sjuk =)


idag gjorde jag matpure till henne och det blev denna gång Pasta med broccoli.

Eget recept så stolt,  Sen kl 13 tog ja tåget in till stora stan hudiksvall och vi var dit en snabbis bara att köpa internet tanka, sen åkte vi hem efter 20 min typ, sen var man hemma innan E skulle få ersättning, och sen gjorde jag middag och det blev kasslersås med makaroner, det heter ngt speccielt detta hehe

sen tog vi tur in till byn att handla lite ingredinser till frukpure till E, hon har inte fått 3 dagar med det så jag tyckte ja kunde göra ngt till henne nu iaf, Så har jag köpt mango färska och frysta, den skogbärsblandning med svartvinbär,blåbär och hallon, jordgubbar, päron och äpplen så du blir de ngt hitta på ngt nytt recept med fruktpure till henne =) Får se när jag har tid att göra detta, tror säkert till helgen och sen ikväll har de varit som vanligt gröt kl 17:30 och pyjamas på 18, sen fick hon ersättning kl 19 och hon somna inte förrs kl 19:30 ikväll :) Hon orkar vara vaken 3 timmar innan läggdags för henne, Imorgon ska ja ge E majsvälling innan läggdag och se om hon sover bättre ist för ersättning, det är 1 vecka kvar tills hon blir 6 månader så det gör säkert inte ngt om ja börja lite förre =) Man får se om hon gillar det. 

Nä nu ska man kolla på tv och äta glass


ha en trevlig kväll


kramar



Älskad Från Första Stund, Njuter mina dagar som mamma

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Instagram: mammacamilla88

Instagram

Ella 2011-04-21

 

ÄnglaDottern Ida 2012-08-15

  

Den 15:e Agusti 2012 kl 12:44 föddes vår andra efterlägtad älskade dotter Ida stilla, fick aldrig känna hur livet var utanför denna värld

Hon vägde 3726 gram och var 53 cm lång, hon var så perfekt och fin liten flicka och väldigt lik sin stora syster Ella och strax efter fick vi veta att vi hade förlora henne i magen, Otrolig saknad, älskad och vi kommer alltid minnas dig <3

Isac 2013-11-13

 

Emilia 2015-08-20

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards